مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مطرح کرد:

افزایش ۱۰۹۰ تخت با تکمیل ۱۱ هتل ۳ ستاره در حال ساخت آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، گفت: با تکمیل پروژه‌های اجرایی برای احداث ۱۱ هتل ۳ ستاره در حال ساخت در استان، 1090 تخت به ظرفیت تخت های استان افزوده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با اشاره به اجرای ۱۱ پروژه احداث هتل‌های سه ستاره در استان، گفت: طی سال جاری شاهد اجرای پروژه‌های متعدد برای احداث هتل‌های سه ستاره در راستای توسعه و تقویت ظرفیت‌های گردشگری در شش شهرستان استان هستیم .

آبدار افزود: در حال حاضر ساخت این تعداد هتل با ظرفیت ۴۶۱ اتاق و مجموع ۱۰۹۰ تخت اقامتی در سطح استان در حال اجرا است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان به میزان ایجاد اشتغال پروژه‌های مذبور در استان نیز اشاره کرد و گفت: به دنبال فعالیت ۱۱ پروژه احداث هتل سه ستاره، با اتمام و آغاز به فعالیت آنها اشتغال مستقیم پیش بینی شده به میزان ۳۵۶ نفر خواهد بود.

وی حجم کل سرمایه‌گذاری هتل‌های آذربایجان شرقی را مبلغی بالغ بر ۲۰۵۷۹۳۰ میلیون ریال عنوان کرد.

آبدار در خاتمه حرکت در مسیر جذب و هدایت سرمایه گذاران در فرصت‌های سرمایه گذاری صنعت گردشگری به ویژه مناطق نمونه گردشگری استان را امری اجتناب ناپذیر خواند و گفت: این هتل‌های سه ستاره در شش شهرستان استان، از جمله دو هتل در تبریز، پنج هتل در جلفا، یک هتل در شهرستان های در مراغه، خسروشهر و هادی‌شهر در حال احداث است و این اقدامات فرصت مناسبی، جهت توسعه امکانات زیرساختی و ارتقا سطح کیفی گردشگری خود با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهد بود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98081206559
  • خبرنگار :