فرمانده سپاه سلماس اعلام کرد

آمادگی ۱۰۰۰ بسیجی سلماس برای برگزاری رزمایش بزرگ گردان های بیت المقدس

فرمانده سپاه سلماس گفت: برگزاری رزمایش بسیج تقویت بنیه دفاعی و امنیتی را در پی دارد.

سرهنگ پاسدار علیرضا مدنی در گفت و گو با ایسنا، از آمادگی ۱۰۰۰بسیجی سلماس برای برگزاری رزمایش بزرگ "اقتدار چهل ساله بسیج" خبر داد و گفت: این رزمایش بزرگ با هدف تقویت بنیه دفاعی، امنیتی و نظامی بسیجیان و نشان دادن اقتدار روزافزون گردان های بیت المقدس در این شهرستان پیگیری و اجرا می شود.

سرهنگ مدنی بیان کرد: در این رزمایش ۴گردان بسیج به منظور نمایش اقتدار و انسجام بسیجیان در سلماس شرکت دارند و در زمان ذکرشده با محوریت حفظ و تقویت بنیه دفاعی، امنیتی و نظامی انجام مأموریت خواهند داشت.

وی تکمیل آموزش نیروهای بسیج و انجام عملیات تاکتیکی را مهمترین اهداف این رزمایش برشمرد و اظهار کرد: رزمایش «الی بیت المقدس» با شعار "اقتدار چهل ساله بسیج" در چند نقطه از شهر سلماس برگزار می شود.

فرمانده سپاه سلماس اضافه کرد: اقشار مختلف جامعه اعم از دانشجویان، کارمندان، پزشکان، دانش آموزان، کسبه و اصناف در این رزمایش حضور دارند و کلاس ها و تمرینات راهپیمایی شبانه و جهت یابی نیز در جریان این رزمایش انجام می یابد.

وی افزود: قبل از شروع رزمایش کلیه گردان‌های بیت‌المقدس طی یک راهپیمایی باشکوه به سمت یادمان شهداء گمنام سلماس راهی می شوند و بعد از برپایی تجمع باشکوه و انقلابی تجدید میثاق با شهدای گمنام به اردوگاه قدس سلماس واقع در مسیر روستای قره قشلاق اعزام می گردند و در ادامه برگزاری صبحگاه مشترک، کلاس های آموزشی، عقیدتی و تمرین عملیات دفاع از کوی و برزن و سایر تاکتیکهای دفاع در برابر تهاجم احتمالی دشمن و همچنین تمرین عملیات امداد و نجات، از جمله بخش های رزمایش "اقتدار چهل ساله بسیج"  است.

سرهنگ مدنی در خصوص ابعاد مختلف این رزمایش تصریح کرد: این رزمایش برای تمرین عملی و تکمیلی آموزشهایی است که بسیجیان گردانهای بیت المقدس قبلا طی فراخوانی های متعددی در پایگاهها دیده اند و نیز با حفظ انسجام گردانهای مذکور در این رزمایش دوباره آموزش‌های قبلی را مورد یادآوری قرار می دهند.

فرمانده سپاه سلماس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف مهم این رزمایش برنامه‌های فرهنگی، افزایش دانش و مهارت گردان‌ها، ترویج ارزش‌های والای دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی الگوهای شاخص به‌ویژه شهدا به جوانان و مهم‌تر از همه ایجاد همدلی در بین نیروهای بسیجی است.

وی گفت: بسیج و سپاه همچنان که در طول 8 سال دفاع مقدس بر پایه ارزش ها و آرمان های انقلاب ایستادگی کرد، اکنون هم در جهت منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گام برداشته و با تمام قدرت در پاسداشت ارزش ها تلاش دارد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 98080904623
  • خبرنگار :