طرح توسعه ترمینال مسافربری بین شهری ارومیه؛ همچنان بلاتکلیف‌

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری ارومیه گفت: عدم همکاری صاحب ملک همجوار ترمینال فعلی ارومیه علت اصلی راکد ماندن پروژه توسعه این ترمینال است.

مهدی مژدهی فرد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به طرح توسعه ترمینال مسافربری بین شهری ارومیه افزود: در سال جاری در بودجه سازمان، اعتباری برای خرید و به دنبال آن توسعه ترمینال( مسافربری بین شهری) شهید کاملی ارومیه در نظر گرفته شده ولی متاسفانه تاکنون صاحب ملک هم جوار ترمینال فعلی همکاری لازم را با شهرداری  برای قیمت گذاری ‌انجام نداده است.

 مژدهی فرد با اشاره به اینکه فضای موجود ترمینال فعلی برای جابجایی مسافرین پاسخگو نیست و برای حل این مشکل توسعه ترمینال مورد توجه شهرداری ارومیه است، تصریح کرد: اگر تا مدت مقرر شده صاحب ملک با شهرداری به توافق نرسد شهرداری از قانون تملک برای ملزم و مجاز کردن صاحبان ملک برای فروش استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه انتقال ترمینال مسافربری ارومیه به جاده شهید کلانتری جز چشم انداز و افق 20 ساله شهرداری است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه خدمات ارائه شده توسط شهرداری در این ترمینال به صورت رایگان انجام خواهد شد، بنابراین باید زمین های در نظر گرفته شده برای ایجاد محل جدید ترمینال در جاده شهید کلانتری، به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار گیرد، در حالی که اداره راه و شهرسازی طی کارشناسی های انجام داده شده بر زمین ها قیمت گذاری ‌کرده است.

مژدهی فرد ادامه داد: اگر مشکل  قیمت گذاری و تملک زمین های در نظر گرفته شده برای پایانه رفع شود؛ شهرداری اقداماتی ازجمله دیوار کشی و حصارکشی زمین های ترمینال را انجام خواهد داد.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری ارومیه اظهار کرد: در سال جاری  با همکاری اداره بهداشت تمامی اغذیه فروشی های ترمینال ارومیه از لحاظ بهداشتی رصد می شوند، همچنین ایجاد اتاق مادر و کودک، نوسازی سالن انتظار و سکوهای مسافرین در سال جاری از اقدامات سازمان برای توسعه  پایانه شهید کاملی ارومیه است.

مژدهی فرد یادآور شد: در ترمینال ارومیه تعداد 28 شرکت داخلی و 9 شرکت بین المللی فعالیت دارند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۶ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 98080602878
  • خبرنگار : 50134