مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد:

صدور سند مالکیت برای ۴۰ موقوفه در ایلام

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گفت : از ابتدای سال تاکنون ۴۰ جلد سند مالکیت برای موقوفات این استان صادر شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلیمن «مصطفی عزیزی» در نشست خبری بابیان اینکه فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، مردمی است، اظهار کرد: موقوفات منفعتی در استان ایلام نسبت به سال قبل حدود 5 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه 21 درصد برنامه‌های عملیاتی این اداره کل در سال 98 تحقق‌یافته است، ادامه داد: استان ایلام دارای 53 بقعه متبرکه است و تمام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این نهاد، در سطح بقاع متبرکه این استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام تصریح کرد: جامعه هدف برنامه‌های این سازمان تمام اقشار مختلف مردم هستند که می‌توان به آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی در تابستان، جشن ولایت علوی، طرح بصیرت عاشورایی یاس نبوی در ایام فاطمیه و دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اشاره کرد.

عزیزی ادامه داد: پیاده‌روی مردم میمه زرین‌آباد در سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) به سمت امامزاده سید فخرالدین (ع)  به برنامه‌ای فاخر تبدیل شده و امسال نیز مردم ایلام نیز در سالروز شهادت امام رضا(ع) از این شهر به سمت صحن مطهر امامزاده علی (ع) پیاده‌روی می‌کنند.

وی بابیان اینکه یکی از برنامه‌های محوری این سازمان فعال کردن امور خیریه است، ادامه داد: در طول برنامه‌ای که در راستای امور خیریه در کشور اجرا شد درمجموع 285 زندانی غیر عمد در کشور آزاد گردید که دو نفر از زندانیان جرائم غیر عمد مالی در استان نیز با اختصاص اعتباری بالغ‌بر 200 میلیون تومان از زندان آزاد شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه سرانه فضای مذهبی در استان ایلام به ازای هر 1300 نفر یک مسجد است، ادامه داد: این میزان در سطح کشور به ازای هر 1050 نفر یک مسجد است و باید تلاش شود که باهمت خیرین و نیکوکاران و ترویج فرهنگ وقف، زمینه افزایش سرانه مذهبی در استان را فراهم کرد.

عزیزی با اشاره به فعالیت‌های حوزه عمرانی، تصریح کرد: ساخت 10 زائرسرا در امامزاده ابراهیم قتال (ع) دهلران، بهره‌برداری از صحن امامزاده علی صالح (ع) با اختصاص اعتباری بالغ‌بر چندین میلیارد تومان در ماه‌های آینده، ساخت دو ضریح امامزاده سید جعفر (ع) شباب بااعتبار بالغ‌بر 100 میلیون تومان و ضریح امامزاده صورت بانو بااعتباری بالغ‌بر 105 میلیون تومان ازجمله فعالیت‌های عمرانی این نهاد در استان بوده است.

وی  گفت: در اربعین حسینی سال جاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه 6 استان کشور در امر ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران مشارکت فعال داشتند و موکب امامزادگان و بقاع متبرکه در پایانه مرزی مهران دایر گردید که نقش مهمی در خدمات‌رسانی به زوار اربعین داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه روزانه 15 هزار پرس غذای گرم در محل آشپزخانه دائمی ابراهیم قتال (ع) پایانه مرزی مهران طبخ و بین زوار اربعین حسینی مستقر در پایانه مرزی مهران توزیع‌شد، گفت: 40 هزار بسته کیک و 4 تریلی آب‌معدنی، توزیع بسته‌های فرهنگی، اسکان زوار، برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به مسائل شرعی ازجمله دیگر برنامه‌های این نهاد در ایام اربعین حسینی بوده است.

عزیزی بابیان اینکه بیش از دو میلیارد تومان در ایام اربعین حسینی با کمک و مشارکت ادارات کل اوقاف و امور خیریه 6 استان کشور در ایام اربعین حسینی و در راستای خدمات‌رسانی به زوار هزینه شده است، تصریح کرد: تلاش می‌شود که با تجهیز و گسترش آشپزخانه دائمی اربعین مستقر در پایانه مرزی مهران، خدمات بیشتری به زوار در سال آینده ارائه شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان، یادآور شد: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی اصلی برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در مراحل شهرستان، استانی، ملی و بین‌المللی است، سال گذشته سرکار خانم «مریم شفیعی» در زمینه حفظ کل مقام اول را کسب کردند که افتخاری بزرگ برای استان به ارمغان آوردند و امسال نیز آقای جواد نظری در سطح کشور حائز مقام دوم شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه به لحاظ حقوقی درمجموع 30 پرونده مربوط به موقوفات و بقاع متبرکه استان در سطح محاکم قضایی فعال بوده است، گفت: تاکنون در 20 مورد از این تعداد پروند، حکم به نفع اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اعلام‌شده است و همچنین در سال جاری نیز سند ثبتی 40 موقوفه صادرشده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98080402060
  • خبرنگار : 50126