امام‌جمعه قزوین:

ترکیه وارد ماجرای خطرناکی شده است

امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ترکیه با همکاری پنهان با امریکا، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها وارد ماجرای خطرناکی شده است، خطاب به سران ترکیه می‌گوییم که این هشدار الهی را جدی گرفته و به ستمگران تکیه نکنید.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، ضمن تسلیت ایام سوگواری پایان ماه صفر با اشاره به ناآرامی‌های لبنان، با بیان اینکه «جعجع»، «جنبلاط» و «حریری» سه رکن این فتنه در لبنان علیه مقاومت اسلامی و سید حسن نصرالله بودند، بیان کرد: این فتنه مانند فتنه‌های کشور ما به شکست انجامید و برخلاف نقشه‌ای که آن‌ها کشیدند اقتدار سیدحسن نصرالله بیش‌ازپیش شد و از این بابت خداوند را سپاسگزاریم.

آیت‌الله عابدینی به هفته کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: خوب است همواره همه ما اهل کتاب و کتاب‌خوانی باشیم و از زمان و عمر خود به‌درستی استفاده کنیم تا مطالب جدید بیاموزیم و دائماً در فکر یادگیری باشیم.

وی افزود: بحمدالله پیشرفت‌های علمی کشور بسیار چشم‌گیر است اما باید در میان عموم مردم فرهنگ کتاب‌خوانی بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

امام‌جمعه قزوین رونمایی از جت پیشرفته تمام ایرانی را محصول تلاش‌های جامعه جوان کشور دانست و گفت: با وجود همه تحریم‌هایی که متوجه کشور شده است، به همت تلاش جوانان توانمند ایرانی از جت آموزشی تمام ایرانی رونمایی شد و این مهم جای بسی خوشحالی و افتخار دارد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با پشت سر گذاشتن چهل‌سالگی، امروز در شرایطی قرار دارد که در حال میوه دادن است و هرروز شاهد توسعه و پیشرفتِ تولیدات و دستاوردهای زیادی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، دفاعی و نظامی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به دستگیری مدیر کانال آمدنیوز عنوان کرد: دستگیری جاسوس عرصه فضای مجازی که قدرت‌های استکباری دل خود را به او خوش کرده و امکانات زیادی را در اختیار او قرار داده بودند و تحت شدیدترین محافظت‌های پیچیده قرار داشت یک دستاورد بزرگ بود. کسی که در حقیقت سازمان سیاه، موساد، ام آی سیکس و سرویس جاسوسی فرانسه برای ادامه فعالیت او سرمایه‌گذاری کرده بودند.

وی ادامه داد: این شیطانک جاسوس قدرت‌های استکباری امروز اسیر دست نیروهای اطلاعاتی ایران است و تمام منافقان داخلی و خارجی و فتنه گران باید منتظر باشند تا این جاسوس دستگیر شده رسوایشان کند. ما از دستگاه قضایی مصرانه درخواست داریم با همان روحیه انقلابی به تقاضای همه نمازگزاران و همه مردم هرچه زودتر پاسخ دهند و شاخه‌های این شیطنت را بدون ملاحظه هیچ مقام و مسئولی به مردم معرفی کنند تا دل ملت ایران آرامش پیدا کند.

آیت‌الله عابدینی در ادامه گفت: ترکیه با همکاری پنهان با امریکا، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها وارد ماجرای خطرناکی شده است، رهبر ما فرموده‌اند که امریکا هرچقدر در منطقه هزینه کرده بیشتر متحمل ضرر شده است. هزینه‌هایی که امریکا در عراق و سوریه کرد باعث استقلال بیشتر این کشورها شد و آن‌ها امروز برادر دینی ما هستند و امریکا باید با بدبختی منطقه را ترک کند.

این خطیب نماز جمعه عنوان کرد: فاز دوم حرکت اربعین به‌طور یقین زینبیه است و برای رسیدن به آزادسازی قدس ما باید از سوریه عبور کنیم، این راه‌ها به لطف الهی به‌سرعت درحال بازگشایی است. خطاب به سران ترکیه هم می‌گوییم که این هشدار الهی را جدی بگیرید و به ستمگران تکیه نکنید زیرا آتش می‌گیرید. سران قبلی کشورهای مختلف همچون صدام را ببینید و بدانید که وعده خدا حق است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین گفت: به همه کسانی که از کشورهای مختلف دنیا در این پیاده‌روی عظیم حضور داشتند و به عشق سیدالشهدا حماسه‌آفرینی کردند خدا قوت می‌گوییم و از زحمات همه مسئولان نهادهای دولتی و مخصوصاً نهادهای مردمی و هیئت‌های مذهبی و موکب داران و نیروهای انتظامی تشکر می‌کنیم و در رأس این فعالیت‌ها از رهبر معظم انقلاب که مسیر عزت و اقتدار را به ما نشان دادند تشکر ویژه داریم.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98080301455
  • خبرنگار :