غلامرضا کاتب عنوان کرد:

رشد بیش از سه برابری تولید علم ره‌آورد نخبگان دانشگاهی/سرانه دانشجویی کم‌نظیر در گرمسار

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس از رشد تولید علم بیش از سه برابری کشورمان در سه سال اخیر به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ کشور و دولت نام برد.

به گزارش ایسنا-غلامرضا کاتب در آیین جشن آغاز سال تحصیلی در دانشگاه گرمسار اظهار کرد: تولید علم در کشورمان از 8.9 در سال 2017 به 34 درصد در سال جاری رسیده است.

این نماینده گفت: رشد بالای تولید علم ایران ایران را در میان ۲۵ کشور برتر علمی دنیا، قرار داده به طوری که رشد تولید علم ما در سال ۲۰۱۷ حتی از کشورهایی همچون روسیه و چین که ‌مقام های برتر در تولید علم دارند بیشتر بوده .

وی چشم‌انداز پیش‌روی بخش علمی کشور را روشن دانست و افزود: از نظر رشد بخش دانش بنیان‌ کشورمان از رتبه ۱۰۳ در سال ۹۸ به رتبه ۷۵ رسیده است. خوشبختانه در سال ۱۳۹۷ دانشگاهیان ما رتبه کشور را در بخش توسعه فناوری و دانش بنیان، ارتقاء بخشیده و به رتبه ۷۵ جهانی رساندند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس با تقدیر از توجه ویژه به گرمسار و بخ خصوص بخش دانشگاهی این شهرستان گفت: در سفر آخر دولت ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای شهرستان گرمسار مصوب شد که بخشی از آن تخصیص پیدا کرده است. همچنین در یک سال گذشته حدود ۱۲ و نیم میلیارد تومان در شهرستان گرمسار برای توسعه فضای علمی و آموزشی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در کشور ۴ میلیون و ۹۰۰ دانشجو وجود دارد افزود: در استان سمنان به ازای هر ۶ نفر یک دانشجو وجود دارد و در گرمسار به ازای هر ۴ نفر یک دانشجو وجود دارد که سرانه دانشجویی بی‌نظیری در دنیا محسوب می‌شود.

این نماینده با اشاره به اکتشاف نفت در گرمسار ادامه داد: در سال‌های گذشته یک پهنه نفتی در گرمسار اکتشاف شد از همین رو در صددیم به همت دولت پژوهشکده نفت در دانسگاه گرمسار راه اندازی شود.

کاتب با اشاره به تلاش برای اتصال گرمسار به متروی تهران و افتتاح بخشی از این خط در دولت تدبیر و امید گفت: اگر اعتبارات تکمیل این پروژه تامین شود و ایستگاه جوانمرد قصاب به گرمسار متصل شود، سفر از تجریش به گرمسار به یک ساعت کاهش می‌یابد.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان با بیان اینکه در دور دوم سفر ریاست جمهور به استان، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای گرمسار در نظر گرفته شد اضافه کرد: ۶ میلیارد تومان این اعتبار در بدترین شرایط اقتصادی کشور به شهرستان اختصاص یافت.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98072519021
  • خبرنگار :