به گزارش ایسنا، مهندس «عباس بیرامی» در اولین جلسه رسیدگی به تخلفات دفاترپیشخوان استان با حضور مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان، با اشاره به عملکرد مطلوب دفاترپیشخوان، اظهار کرد: دفاتر پیشخوان خدمات دولت با کار ویژه های بروکراتیک، اقتصادی و فرهنگی نقش بسزایی در تسهیل و تسریع خدمات عمومی دولت در قالب مراکز عمده ی خدماتی اعم از پست، پست بانک، مخابرات، آب، برق، گاز، خدمات ارتباطات و ثبت احوال و بیمه ایفا میکنند.
وی گفت: دفاتر پیشخوان خدمات دولت با هدف حرکت به سوی دولت الکترونیک، جلوگیری از موازی کاری و کاهش فساد اقتصادی و اداری و تسهیل ارائه خدمات الکترونیک به مردم ایجاد شده اند.
بیرامی تصریح کرد: مهمترین وظیفه و رسالت این دفاتر خدمت رسانی و تسهیل در انجام امور مردم و شهروندان در اقصی نقاط استان است و بدون شک کمترین سهل انگاری و کم کاری از سوی این دفاتر به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و قانون در این راستا نیز برخوردهای شدیدی را برای آنها پیش بینی کرده است.
مدیرکل ICT استان باتاکید بر همکاری دستگاههای اجرایی در برونسپاری خدمات، گفت: برای توزیع و دسترسی عادلانه به این خدمات و بنابر افزایش نیازهای مردم به انواع خدمات، دولت درصدد است تا بستر قانونی تمام خدمات قابل واگذاری را برای فعالتر شدن این دفاتر و تسهیل ارائه خدمات فراهم سازد.
«علیرضا ملکی جهان» مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب با اشاره به صدور مجوز های جدید دفاتر پیشخوان گفت: در حال حاضر 86 دفتر پیشخوان دولت در استان فعال است که از این تعداد 2 دفترغیرفعال است و از لحاظ تخلفات دفاتر استان ایلام جزء استانهای مطلوب بشمار میرود.
براساس این گزارش تخلفات دارنده پروانه و دستگاه خدمات دهنده به جهت عدم رعایت مفاد قرارداد منعقد شده و دستوالعمل های اجرایی دستگاه خدمات دهنده، تخلفات دارنده پروانه به جهت عدم رعایت مفاد شرایط پروانه و تخلف در نحوه ارائه خدمات از موراد مورد طرح و رسیدگی در این جلسه بود.
انتهای پیام