به گزارش ایسنا، تاکنون بارها برای بسیاری از کاربران الکسا اتفاق رخ داده است که سوالی را از دستیار هوشمند الکسا خود بپرسند و آن قادر به پاسخگویی نباشد اما دیگر جای نگرانی نیست چرا که اکنون شرکت آمازون پلتفرم جدیدی توسعه داده که این مشکل کاربران را حل میکند.
روز پنجشنبه شرکت آمازون از پلتفرم جالبی به نام "پاسخهای الکسا"(Alexa Answers) رونمایی کرد که وظیفه این پلتفرم جمع آوری پاسخ کاربران به سوالاتی است که خود الکسا قادر به پاسخگویی آن نیست.
نحوه کار با پلتفرم جدید
نحوه کار با این پلتفرم ساده است. کاربران میبایست سوالاتی را پیدا کنند که الکسا قادر به پاسخگویی نبوده و پاسخهای خود را در سایت بنویسد. برای یافتن موضوعات مرتبط، کاربران باید در وبسایت Alexa Answers ثبتنام کنند. این اتفاق بسیار خوبی است چرا که افراد تشویق میشوند تا با یکدیگر از طریق مجازی در ارتباط باشند و جواب هر سوالی را که میدانند و یا در حوزه کاری و تحصیلی آنها است را داده و با دیگران به اشتراک بگذارند.
شرکت آمازون نیز پس از ارزیابی دقیق، پاسخها را جمع آوری کرده و به بانک اطلاعاتی الکسا اضافه میکند. البته شاید در نظر برخی این پاسخها جامع و درست نباشند که آمازون برای حل این مسئله از یک سیستم فیلتر پیشرفته استفاده میکند.
این شرکت با استفاده از ترکیب الگوریتم و ویرایشگرهای انسانی دادهها را فیلتر میکند. آمازون همچنین از سایر مشارکت کنندگان میخواهد که پاسخهای نامناسب را بیابند و گزارش دهند. اگر بخواهیم جزئی نگر باشیم میتوانیم بگوییم آمازون این کار را برای عقب نماندن از دستیار هوشمند گوگل انجام داده است چرا که در سالهای اخیر کاربرانی که از دستار گوگل استفاده کردهاند با چنین مشکلی مواجه نبودهاند زیرا دستیار گوگل برنده چالش در جمع آوری پاسخهای صحیح کاربران و استفاده از آنها در بانک اطلاعاتی خود و گسترش پایگاه داده بوده است.
انتهای پیام