پایه‌های فعلی پل خلیج فارس معضل جنگل‌های حرا در قشم

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: ساخت پل خلیج فارس با طراحی فعلی موجب خشک شدن جنگل‌های حرا در قشم می‌شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا شهیدی  صبح امروز در نشست شورای معادن استان هرمزگان، افزود: پایه‌های فعلی پل خلیج فارس باعث تغییر جریان و چرخش آب می‌شود و در بلند مدت جنگل‌ها را از بین می‌برد و پدیده‌ای به مانند دریاچه ارومیه رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: بر اساس مطالعات ژئوفیزیک همچنین این پل روی گسل زلزله قرار دارد و باید مخاطرات بلند مدت آن توجه کرد.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی اظهار کرد: این سازمان بزودی پایش هوایی پهنه معدنی فین هرمزگان را آغاز می‌کند و در این پایش ذخایر پنهان معدنی فلزی تا عمق ۴۵۰ متری زمین شناسایی و در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

شهیدی تصریح کرد: در بخش‌های غیر فلزی نیز تا پایان امسال دو پروانه اکتشاف و استخراج پتاس و مس صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد معادن هرمزگان در مقیاس کوچک هستند، عنوان کرد: راه اندازی کارخانه‌های فرآوری کوچک باعث اقتصادی شدن استخراج از معادن هرمزگان و افزایش اشتغال و ایجاد ارزش افزوده بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان زمین شناسی درباه مخاطرات زمین شناسی هرمزگان نیز بیان کرد: زمین لرزه، سیل، فرونشست و گردو غبار مهمترین مخاطرات زمین شناسی در هرمزگان هستند.

شهیدی افزود: نزدیک به ۵ هزار هکتار از مناطق شرق استان مستعد پدیده گرد و غبار هستند و اعتبارات بودجه‌ای امسال در کنترل گرد و غبار نیز در چهار استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان متمرکز شده است.


انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۹ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98050904837
  • خبرنگار :

برچسب‌ها