این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.
به گزارش ایسنا، آن دسته از نویسندگانی که همواره در جستجو و کشف ایدههای تازه هستند، به مراتب بیشتر از دیگر نویسندگان در مسیر پیشبرد اهداف خود کامیاب میشوند. اما هرگز نباید این مشکل تاریخی را فراموش کنیم که گاهی نوعی رخوت بر نویسنده سایه میاندازد که او را از مسیر درست دور میکند. همانطور که میدانید، نوشتن رپورتاژ آگهی ملزم به دانش و مهارتهای خاصی است که نویسنده متون تبلیغاتی را همواره به مرتبه آزمایش میکشاند.
اگر شما هم به عنوان یک نویسنده رپورتاژ آگهی و متون تبلیغاتی در کار خود دچار سردرگمی شدهاید و یا از خلق ایدههای تازه به دور هستید، بهتر است از پیشنهاد کارشناسان در این زمینه بهره ببرید.
تحقیق کنید
برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید و تنها راه آن خواندن، گوش دادن، جستجو کردن، دیدن و فکر کردن است. نویسندگان رپورتاژ آگهی در روزگاران قدیم مجلات و روزنامههای مختلف را مطالعه میکردند و کتابخانه های بزرگی داشتند. اما شما به اینترنت دسترسی دارید. نوشتن به معنای تحقیق کردن است.
خلاصهنویسی کنید
اگر کلمه خلاصه نویسی شما را به یاد اعداد رومی و مجموعه پایان ناپذیر اعداد می اندازد، بی تردید مسیر خسته کننده ای را پیش روی خود می بینید. بهتر است از این کار اجتناب کنید. در انجام پروسه نوشتن، وجود یک فهرست ساده از ایده های اصلی کافی است. هدف از این کار تهیه نقشه ای است که ذهن شما بتواند در آن ایده پردازی کند. محدودیت رمز خلاقیت است.
زندگی کنید
غذا خوردن نیازمند جویدن است. شکستهای پی در پی، یک همبرگر بینظیر، بحث با خانواده، لحظهای در کتاب فروشی و رد شدن از یک خیابان کثیف میتوانند از مواردی باشند که در متن رپورتاژ آگهی شما مطرح شوند. بهتر است از تجربیات خوب و بد استفاده کنید. به یاد داشته باشید که اگر زندگی نکنید، نمیتوانید مطلبی بنویسید.
شوق نویسندگی را در خود تقویت کنید
صفحه خالی، کابوس نیست یا حداقل نباید اینگونه باشد. نوشتن یک رپورتاژ آگهی نیازمند تعهد و پیوستگی مطالب است. هرگز نباید از دیدن یک صفحه خالی بترسید و خود را در برابر آن ناتوان ببینید، بلکه آن را لطف بزرگی به خود بدانید. بی تردید شکست هایتان در این مسیر بیشتر از موفقیت های شما خواهند بود، اما نباید جا بزنید، بلند شوید، ادامه دهید و مسیر پیشرفت را طی نمایید. به استعداد خود اعتماد کنید و دوباره قلم را در دست بگیرید و بنویسید.
اداره بازرگانی ایسنا با تکیه بر ۲۰ سال سابقه حرفهای رسانهای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسبوکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.
فعالان اقتصادی و صاحبان کسبوکار میتوانند بهمنظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شمارههای ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.
انتهای رپرتاژ خبری