این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.
امروزه در دنیایی زندگی میکنیم که هر لحظه حجم وسیعی از اطلاعات در اختیار مخاطبان قرار میگیرد و با وجود رشد شبکههای اجتماعی و مطالبی که به صورت میکرو دیتا منتشر میشوند، عادت و سلیقه کاربران اینترنت به سمت انتخاب مطالب کوتاه و مفید سوق یافته است. اما گاهی در نوشتن رپورتاژ آگهی سوال دیگری مطرح میشود که در صورت طولانی شدن مطلب چگونه باید آن را برای خواننده جذاب و قابل فهم کنیم. پیشنهاد میکنیم تا در این باره توصیههای کارشناسان سئو و بازاریابی را مد نظر قرار دهید.
از پاراگرافهای کوتاه استفاده کنید
همانطور که هنگام جستجو در کتابخانه دشوار بودن یک کتاب را حس میکنید و از آن میگذرید، مخاطبان یک وب سایت نیز میتوانند دشوار بودن رپورتاژ آگهی را حتی بدون خواندن یک کلمه از آن حدس بزنند.
زیبایی در مختصر بودن است. ضمن اینکه هیچکس دوست ندارد برای پیدا کردن لب کلام به سراغ یک پاراگراف طولانی برود. بنابراین با فضای خالی سفید در رپورتاژ آگهیهای خود دوست شوید.
حتی فکر خواندن یک مطلب بلند با پاراگرافهای طولانی نیز دشوار به نظر میرسد. در عوض جملات کوتاه و دقیق مخاطب شما را به یک تجربه لذت بخش دعوت میکند.
از میان تیتر استفاده کنید
میان تیتر یکی از کاربردیترین اصول نوشتاری برای جذب نگاه مخاطب است. با این روش خواننده بهتر میتواند موضوعهای مختلف را در متن نسبت به یکدیگر تشخیص دهد و با توجه به فراوانی سطور به چشم خود استراحت دهد. از طرفی، میان تیتر به نویسنده هم کمک فراوانی میکند تا بر موضوع مورد نظر تمرکز کافی داسته باشد و مطالب را به خوبی سازماندهی کند.
از تیترهای جذاب استفاده کنید
اگر متن را یک صندوق گرانبها در نظر بگیریم، تیتر جذاب به منزله شاه کلیدی است که به راحتی هرچه تمام آن را میگشاید. اگر در انتشار رپورتاژ آگهی با یک متن نسبتاً طولانی مواجه هستید، بهتر است تیتر مطلب را به صورتی انتخاب کنید که از همان نگاه اول بخش بندی و سازماندهی متن را نشان دهد. برای درک بهتر تیترهای این چنین لطفاً به چند مثال توجه کنید:
۶ نکته برای فرار از شلوغی استانبول
۴ اشتباه رایج در انتشار رپورتاژ آگهی
۳ راهکار ساده برای افزایش بازدید رپورتاژ آگهی
۷ قانون طلایی برای انتشار رپورتاژ آگهی
با تکیهبر ۲۰ سال سابقه حرفهای رسانهای در فضای مجازی، آمادگی داریم، صاحبان کسبوکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کنیم.
فعالان اقتصادی و صاحبان کسبوکار میتوانند بهمنظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شمارههای ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.
انتهای رپرتاژ خبری