‌فرمانده نیروی انتظامی استان عنوان کرد

کاهش ۲۲ درصدی نزاع و درگیری در خراسان شمالی

‌فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی از کاهش ۲۲ درصدی آمار نزاع و درگیری در خراسان شمالی خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، سردار علیرضا مظاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در سه ماه اول سال جاری چهار هزار و ۷۸۵ نفر دستگیر شدند، اظهار کرد: این آمار نسبت به سال مشابه شش درصد افزایش داشته که از این تعداد ۹۳ درصد آقایان و هفت درصد خانم‌ها بوده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی تاکید کرد: دو درصد از دستگیرشدگان تحصیلات عالی و ۹۸ درصد تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم داشته اند و فاقد شغل بوده اند.

وی با بیان اینکه نزاع و درگیری دو سال است که با کاهش روبه رو است، عنوان کرد: دو هزار و ۱۶۸ مورد نزاع و درگیری بررسی شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است.

مظاهری اظهار کرد: قتل در استان ۵۰ درصد کاهش داشته است و در جرایم خشن نیز کاهش چشمگیری را شاهد هستیم و علاوه بر آن سرقت‌های مسلحانه به صفر رسیده است و شرایط مطلوبی را در استان شاهد هستیم.

به گفته وی، ۱۸۴ پرونده کلاهبرداری بررسی شده است که ۱۰۸ نفر دستگیر شده اند و آمار دستگیری نسبت به جمعیت استان بالا است و باید به این مسئله توجه جدی انجام شود.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی بیان کرد: در رابطه با کالای قاچاق ۲۶۲ نفر دستگیر شدند که ارزش کالای قاچاق نیز ۲۴۹ میلیارد ریال بوده است و افزایش ۹۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

مظاهری در رابطه با جرایم اقتصادی تصریح کرد: هفت فقره پرونده بررسی شده که به ارزش ۶۳ میلیارد ریال بوده است.

وی با تاکید بر اینکه سرقت همچنان جزو جرایم اول استان است، افزود: عدم همکاری شهروندان و جدی نگرفتن هشدارهای پلیس نیز یکی از علت‌های این سرقت‌ها است و بیشتر سرقت‌ها مربوط به سرقت‌های خرد می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه ۹۵۴ سارق دستگیر شده اند، افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد این آمار افزایش داشته است.

به گفته وی ۴۰ درصد کشفیات مواد مخدر افزایش داشته است که ۲۲۶ مورد اتفاق افتاده است و ۲۳۰ مورد نیز کشف شده است که تفاوت آمار مربوط به برخی از جرایمی است که در سال جاری کشف شده است.

وی در رابطه با مزاحمت‌های خیابانی بیان کرد: هزار و ۸۸ مورد بررسی شده است که هفت مورد به مراجع قضائی ارجاع شده است و ۹۸ مورد نیز تعهد داده اند.


انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۵ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 98040503032
  • خبرنگار :

برچسب‌ها