برای موفقیت بیشتر در انتشار رپورتاژ آگهی پیشنهاد میکنیم تا نکاتی که کارشناسان بازاریابی محتوا و سئو همواره بر آنها تاکید میکنند را مد نظر داشته باشید.
به گزارش ایسنا، برای آنکه یک رپورتاژ آگهی حرفهای بنویسید باید هر آنچه در کلاس انشا یاد گرفتهاید را به دست فراموشی بسپارید. اکثر مخاطبان بیشتر از آنکه نوشتههای شما را با دقت و جزئیاتش مورد مطالعه قرار دهند، فقط نگاهی اجمالی به آن دارند. در ابتدا این حقیقت را بپذیرید و بهجای مقابله، با آن کنار بیایید.
اگر میخواهید موضوعی پیچیده را بهصورت جامع تحت پوشش قرار دهید، توصیه ما به شما این است که مطالب خود را تقسیمبندی کرده و طی چندین متن آنها را ارائه دهید.
از سطربندی با آغوش باز استقبال کنید.
حتی پیچیدهترین متنها نیز وقتی بهگونهای سطربندی شوند که خواننده با حجم مناسبی از فضای سفید و خالی در متن مواجه شود، رابطه بسیار بهتری با آن برقرار خواهد کرد. سعی کنید پاراگرافها را کوتاه و در حد ۳ الی ۴ جمله بنویسید.
حتی گاهی لازم است پاراگرافی داشته باشید که شامل تنها یک جمله است.
متن خود را با عناوین فرعی مناسب تقسیمبندی کنید.
انتخاب یک عنوان قوی میتواند رپورتاژ آگهی شما را از دیگر متنها متمایز و آن را برجسته کند. همینطور استفاده از عنوانهای فرعی محکم، خواننده را درگیر متن نموده و او را وادار به همراهی با متن میکند. سعی کنید از عناوینی استفاده کنید که در عین جذابیت و فریبندگی، حاوی مطالب مفید باشد. ولی هیچگاه در این امر غلو نکنید؛ زیرا میتواند منجر به از دست رفتن اعتبارتان شود.
یک لیست بولد شده تهیه کنید.
این لیست:
- جذابیتی ایجاد میکند که خواننده بهسختی میتواند مقابل آن مقاومت کند.
- روشی ساده ارائه میکند تا یک نگاه اجمالی به نکات اصلی متن بیاندازید.
- متفاوت از دیگر بخشهای متن است و یک تنفس دیداری به خواننده میدهد.
متنهای مهم را بهصورت راهبردی بولد کنید.
مطالب کلیدی متن خود را برجستهنمایید تا توجه بیننده به آن نکته جلب شود. توجه داشته باشید که استفاده نابهجا و بیش از حد از برجستهسازی هیچ سودی در پی نخواهد داشت؛ زیرا نتیجه آن با عدم بولد کردن نکات مهم هیچ تفاوتی ندارد.
پشتوانه ۲۰ سال سابقه حرفهای رسانهای در فضای مجازی، میتواند صاحبان کسبوکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.
فعالان اقتصادی و صاحبان کسبوکار میتوانند بهمنظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شمارههای ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.
انتهای رپرتاژ خبری