اینوتکس‌ ۲۰۱۹ جنبه بین المللی قوی‌تری دارد

هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری فرصتی برای توسعه اقتصاد بدون اتکا به فروش منابع زیرزمینی کشور است، اینوتکس ۲۰۱۹ نسبت به دوره‌های پیشین به بلوغ بیشتری رسیده و جنبه‌ه ای بین‌المللی آن تقویت شده است.

به گزارش ایسنا دکتر هادی ذواشکیانی با اشاره به حضور شرکت‌های محبوب و معتبر استارتاپی در نمایشگاه اینوتکس گفت: شرکت‌هایی که از استارتاپ‌ها خدمات می‌گیرند و یا به آنها خدمات می‌دهند از طریق نمایشگاه با استارتاپ ها ارتباط برقرار می‌کنند که خود سرآغازی برای ارتباطات بعدی و مذاکرات مابین آنها در روزهای آینده خواهد بود.

وی افزود: جذب سرمایه‌گذاران و یا تأمین مالی کسب و کارهای اینترنتی از مسیر نمایشگاهی با سهولت بیشتری اتفاق می‌افتد. به عبارتی باید تاکید کرد استارت آپ ها و کسب و کارهای فناوری محور، مشتریان خود را از طریق نمایشگاه به دست خواهند آورد و همین موضوع برای سایر فعالان حوزه کسب و کار اینترنتی، مزیت و بابی برای مذاکره و تبادل ایده و نظر است.


ذواشکیانی با ذکر اینکه نمایشگاه اینوتکس امسال نسبت به سال‌های گذشته بلوغ بیشتری یافته و جنبه‌های بین‌المللی قوی‌تری دارد، ادامه داد: در نمایشگاه امسال شرکت‌های کشورهای همسایه مثل عراق و استارتاپ های فعال این کشورها نیز حضور پیدا خواهند کرد در حالی که در سال‌های گذشته این‌طور نبوده است.
وی با اشاره به تحریم‌ها و اثر منفی آن در نمایشگاه، خاطر نشان کرد: به دلیل محدودیت‌های حاصل از تحریم حضور شرکت‌های اروپایی در اینوتکس امسال کم رنگ تر خواهد بود اما در عوض می‌توان از فرصت حضور کشورهای شرق مثل چین که در حوزه استارتاپ ها قدم‌های خوبی برداشته و شرکت‌های فعالی دارند، بهره برد.
عضو اتاق فکر هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری یادآور شد: البته باید تاکید کرد شرایط تحریمی بر نقدینگی شرکت‌های استارتاپی اثر منفی گذاشته و آن را به شدت پایین آورده است. چرا که در این شرایط کمتر سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری در حوزه استارتاپی است. در این راستا دولتی‌ها نباید به طور مستقیم در استارتاپ ها سرمایه گذاری کنند بلکه سرمایه آنها باید در صندوق‌های خصوصی سرمایه گذاری شده و استارتاپ ها از محل این صندوق‌ها خلأ مالی خود را جبران کنند.
این فعال حوزه کسب و کارهای اینترنتی با ذکر چند گام مثبت نمایشگاه برای استارتاپ ها اظهار کرد: یک نقش نمایشگاه ترویجی است. یعنی کسب و کارها را به مخاطبان و یا کسب و کارهای دیگر معرفی می‌کند. نقش بعدی نمایشگاه پیوند بین سرمایه گذار با شرکت‌ها و شرکت‌ها با مشتریان آنها است. ترویج فرهنگ استارتاپی و کسب و کارهای اینترنتی نیز از طریق نمایشگاه میسر خواهد بود.

وی با بیان اینکه کسب و کارهای اینترنتی که الان به وجود آمده‌اند ۲۰ سال قبل وجود نداشته‌اند، افزود: بنابراین باید منتظر ورود کسب و کارهایی باشیم که ۲۰ سال آینده اقتصاد را به دست می‌گیرند. امروزه اهمیت استارتاپ ها در اشتغالزایی و رشد کشور جا افتاده است. کسب و کاری مثل اسنپ بیش از شغل‌هایی که به واسطه وزارت نفت به طور مستقیم ایجاد شده در اشتغالزایی مؤثر بوده و همین مثال کافی است که جایگاه استارتاپ ها در اشتغالزایی قابل فهم باشد.
هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری - اینوتکس ۲۰۱۹ - از ۱۹ تا ۲۲ خردادماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزاری می‌شود.

انتهای رپرتاژ خبری

  • شنبه/ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98031807348
  • خبرنگار : 30054