/آسیب شناسی فعالیتهای علمی و فرهنگی دانشجویان/

دانشجویان حاضر به پرداخت هزینه حضور در فعالیت‌های سیاسی نیستند

رییس دانشگاه تبریز با تاکید بر این که باید فضای باز به منظور حضور دانشجویان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی فراهم شود، گفت‌: در حال‌ حاضر به دلایل مختلف دانشجویان حاضر به پرداخت هزینه برای حضور در این نوع فعالیت‌ها از جمله برگزاری کرسی های آزاد اندیشی نیستند.

دکتر میررضا مجیدی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت‌: به اعتقاد من اگر برگزاری این کرسی‌ها به وسیله یک سیستم اداری هدایت شود، به هدف اصلی خود دست نخواهد یافت. بنابراین کرسی‌های آزاد اندیشی باید توسط دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه هدایت و برگزار شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود، تصریح کرد: در حال حاضر برخی از تشکل‌ها نظیر بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی به صورت محدود برنامه‌هایی در حوزه کرسی‌های آزاد اندیشی در تبریز برگزار می‌کنند، اما باید این فعالیت‌ها رونق بیشتری پیدا کند و همان طور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده‌اند افکار و عقاید مختلف باید امکان ظهور از طریق برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها را داشته باشند.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: متأسفانه در حال حاضر سیستم اداری به سختی می‌پذیرد که کرسی‌های آزاد اندیشی از سوی دانشجویان و اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها برگزار شود، به همین دلیل تاکید من این است که برگزاری این کرسی‌ها باید از جنبه اداری خارج شده و با حضور جدی دانشجویان به منظور بیان عقاید و اندیشه‌های متفاوت به منصه ظهور برسد. ضمن اینکه باید تحمل اندیشه‌های متفاوت در برنامه‌های مختلف کرسی‌های آزاد اندیشی وجود داشته باشد و تمامی دانشجویان حتی اعضای هیأت علمی احساس بیان آزادانه نظرات را داشته باشند.

دکتر مجیدی در عین حال خاطر نشان کرد: ما همواره در جلسات کمیسیون فرهنگی دانشگاه تبریز بر برگزاری جدی کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید می‌کنیم و تلاش داریم دانشجویان به سمت فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی تشویق شوند.

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه امروزه دانشجویان حاضر به پرداخت هزینه برای حضور در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌ها نیستند، در این باره گفت‌: شرایط اقتصادی اجتماعی و سیاسی جامعه در میزان تمایل و فعالیت‌های دانشجویان در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از جمله برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی تأثیرگذار است. متأسفانه امروزه دانشجویان گاه حاضر به پرداخت هزینه در قبال انجام این نوع فعالیت‌ها نیستند و ترجیح می‌دهند که فقط تحصیل خود را ادامه دهند.

مجیدی در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما دانشجو اگر فعال سیاسی و مخالف سیستم باشد، بسیار بهتر از این است که دانشجوی بی تفاوت داشته باشیم. به همین دلیل باید راهکارهای لازم برای تشویق دانشجویان جهت فعال‌تر شدن در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی فراهم شود که البته فضای باز برای این نوع فعالیت‌ها باید از بیرون فراهم شود، چرا که از طرف دانشگاه این فضا برای دانشجویان وجود دارد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98030903820
  • خبرنگار : 71567

برچسب‌ها