آغاز ساخت خوابگاه ۷۰۰ نفری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در آینده‌ نزدیک

‌معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این دانشگاه تنها دانشگاهی است که ۱۰۰ درصد دانشجویان متقاضی را در خوابگاه‌های خود اسکان می‌دهدو در این راستا نیز ساخت خوابگاه ۷۰۰ نفری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در آینده‌ نزدیک آغاز می‌شود.

‌به گزارش ایسنا، عبدالعظیم نجاتی زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در مجموع ۳ هزار و ۹۶۹ دانشجوی در حال تحصیل در ۸ دانشکده دارد. ۳ هزار و ۴۳۲ دانشجو به صورت روزانه و ۵۳۷ نفر در پردیس خود گردان مشغول تحصیل هستند.

وی بیان کرد: دانشجویان این دانشگاه در دانشکده‌های پزشکی، دندان پزشکی، بهداشت (بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، بهداشت محیط، مبارزه با بیماری و ایمنی کار به صورت پیوسته و ناپیوسته در مقاطع کارشناسی)، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی (هوشبری، اتاق عمل، علوم آزمایشگاهی، فناوری اطلاعات سلامت، رادیولوژی و فوریت‌های پزشکی)، داروسازی و نیز دانشکده پرستاری بندرلنگه با تعداد ۸۳ دانشجو درس می‌خوانند.

نجاتی زاده افزود: در این دانشگاه ۷ رشته از جمله بهداشت محیط، آموزش بهداشت، پرستاری داخلی جراحی، فیزیولوژی، انگل شناسی، ژنتیک انسانی و بیوشیمی در مقطع ارشد ارائه شده است. همچنین در ۹ رشته دستیار تخصصی پزشکی شامل طب اورژانس، آسیب شناسی، بیماری داخلی، قلب و عروق، جراحی، بیهوشی، زنان و زایمان، طب کار و کودکان دستیارانی را آموزش می‌دهد.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی با اسکان نیمی از تعداد کل دانشجوها در خوابگاه‌ها تعداد ۲ خوابگاه برای پسران مجرد، یک خوابگاه برای متأهلین و ۵ خوابگاه برای دختران اختصاص داده است.

این معاون تصریح کرد: هرساله در اردیبهشت ماه به منظور توجه و تمرکز هرچه بیشتر به موضوعات دانشجویی و به خصوص خوابگاه‌ها و جلب مشارکت ۱۰۰ درصدی دانشجویان و تسهیل در امورات آنها و ارتقا کیفیت زندگی دانشجویی هفته‌ای با عنوان هفته خوابگاه‌های دانشجویی از طرف معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اعلام و برنامه‌های مختلفی در این هفته اجرا می‌شود.

نجاتی زاده اشاره کرد: امسال با توجه به حادثه سیل و با در نظر گرفتن این موضوع که هر حادثه غیر مترقبه‌ای دارای سه فاز متوالی است و از آن جایی که در فاز اول یعنی نجات جان انسان‌ها، فاز دوم یعنی اسکان موقت از جانب مردم و دولت به خوبی پوشش داده شد، فاز سوم که همان اسکان دائمی سیل زدگان است که معمولاً کمتر به آن توجه می‌شود پویشی تحت عنوان بهار همدلی توسط وزارت بهداشت که عمدتاً با همکاری همه نهادها و تشکل‌های دانشجویی، هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان در سراسر کشور از فروردین سال جاری کلید خورد که هر دانشگاهی از میان ۶۸ دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کل کشور به صورت متمرکز و با پرهیز از موازی کاری کمک‌های نقدی خود را در قالب افتتاح یک حساب بانکی جهت تأمین اسکان دائمی سیل زدگان واریز شود.

وی افزود: با شروع این پویش شاهد برگزاری جلسات متعددی در دانشگاه بودیم که در ابتدا ریاست دانشگاه و اعضای هیأت رئیسه اعلام آمادگی و با مشارکتی فعال در این پویش حضور یافتند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: سپس با شیوه‌های مختلف از جمله نامه نگاری، ویدئو کنفرانس و فراخوان‌هایی به اطلاع تمامی دانشجویان، کارکنان (تقریباً ۱۱ هزار نفر) و ۳۰۰ نفر هیأت علمی رسانده و شماره حساب مربوطه نیز اعلام شد. با پیگیری‌ها و هماهنگی‌هایی که روابط عمومی دانشگاه به انجام رساند این پویش شروع و در حال اجرا است.

نجاتی زاده بیان کرد: شعار هفته خوابگاه‌ها در سال جاری تحت عنوان خوابگاه دانشجویی "نماد اتحاد ملی در بهار همدلی" است که نشان دهنده اوج همدلی، انسان دوستی و همکاری ملت ایران و به خصوص قشر دانشگاهیان است.

وی در خصوص زیرساخت‌ها و پروژه‌های این دانشگاه تصریح کرد: پروژه ساخت خوابگاه دخترانه در پردیس دانشگاه از آبان سال ۹۷ کلید خورده و در حال حاضر با پیشرفت ۴۰ درصدی کار در حال انجام و تا پایان سال ۹۸ و حداکثر تا خرداد ۹۹ به دانشگاه تحویل داده خواهد شد. خوابگاه مذکور با ۱۳۲ اتاق، ۶۶ واحد و زیربنای ۸ هزار و ۵۱۵ متری تعداد ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد.

این معاون اشاره کرد: پروژه سلف سرویس دانشجویی از اسفند ۹۷ شروع فاز اول حداکثر اواسط سال ۹۸ به معاونت تحویل داده شود. فاز دوم نیز در اوایل سال ۹۹ تحویل و هر فاز ۵۰۰ نفر ظرفیت دارد. 

نجاتی زاده عنوان کرد: به زودی ساخت خوابگاه ۷۰۰ نفری در پردیس دانشگاه توسط بنیاد ۱۵ خرداد انجام خواهد شد.

این معاون در خصوص پیگیری خبرنگار ایسنا، در خصوص بیانیه اخیر که به کانون‌های فرهنگی و این معاونت مرتبط است، ابراز کرد: این بیانیه، موضوعی کاملاً داخلی بوده و در حال حاضر در حال پیگیری آن هستیم.

وی در پایان گفت: حمایت خیرین در تمام بخش‌های فرهنگی سبب ارتقا فعالیت‌ها و انجام پروژه‌های بهتر و بیشتری می‌شود.


انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98022312313
  • خبرنگار :