به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مؤسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، بازاریابی و فروش علاوه بر تجربه، نیازمند اطلاعات و روشهای نظاممند است. دوره MBA بازاریابی و فروش دورهای است که نیازهای عملی و تئوری افراد علاقهمند به این حوزه را برطرف میکند که شامل مباحثی همچون توانایی تشخیص مفهوم بازاریابی، آشنایی با بازارهای هدف، توانایی اندازهگیری و پیشبینی تقاضا در بازار، توانایی تشخیص دوره عمر محصول، سیستم و مدیریت توزیع، شناسایی اصول ابزار ترویج و فروش، رشد بازاریابی مستقیم، آشنایی با اصول استراتژی قیمتگذاری و مسائلی از این قبیل است. پس از گذراندن دوره MBA بازاریابی و فروش، افراد علاقهمند میتوانند مدیر اجرایی یا مدیر فروش شرکتهای بزرگ شوند. اگر علاقهمند به سرگرمی، رسانه، تبلیغات، فروش و مدیریت هستید، آموزش MBA بازاریابی برای شما میتواند گزینه خوبی باشد.
آیا به مدرک MBA بازاریابی و فروش نیاز دارم؟
در حال حاضر بازاریابی، انقلابی در صنعت فروش بهحساب میآید. فناوریهای جدید، بهویژه داشتن تلفن همراه، به بازاریابان راههای جدیدی برای به دست آوردن فروش محصولات خود میدهد. بازاریابی و فروش قلب هر سازمان است. روند بازاریابی با پیشرفت تکنولوژیکی در جهان تغییر کرده و تقویت شده است. جمعآوری دادهها و تجزیه وتحلیل آنها نیز به بازاریابان کمک میکند تا مشتریان خود را قبل از هر زمان درک کنند و به آنها کمک کند تا محتویات تبلیغاتی دقیق و هدفمندی را به افراد و بخشهای تخصصی بازار ارائه دهند. MBA بازاریابی و فروش به بازاریابها و فروشندگان کمک میکند تا به نیاز و نارضایتیهای مشتریان خود در اسرع وقت رسیدگی کنند و یا اشتباهات خود را درست کنند. همچنین MBA بازاریابی و فروش به بازاریابها کمک میکند تا بازار محصولات و خدمات خود را که در بخشهایی از بازار از دست دادهاند، مجدداً به دست بگیرند. یکی از مزایای اصلی دوره MBA بازاریابی و فروش علاوه بر مهارتهایی که در این دوره یاد میگیرید این است که میتوانید شبکه حرفهای فروش و بازاریابی خود را بیشازپیش گسترش دهید. این شبکه حرفهای میتواند متشکل از افراد نزدیک، دوستان و آشنایان شما باشد.
موقعیتهای شغلی MBA بازاریابی و فروش چیست؟
از آنجاییکه بازاریابی بر مصرفکنندگان، اطلاعات و ارتباطات متمرکز است، افرادی که دارای گواهینامه MBA هستند، موقعیتهای شغلی بسیاری پیش روی خود دارند. درک رفتار مصرفکننده و آخرین روشهای بازاریابی، رسانههای اجتماعی، درهایی را در زمینههای مختلف به روی کسانی که دارای مدرکMBA بازاریابی و فروش هستند باز میکنند. برخی از این موقعیتهای شغلی عبارتاند از:
مدیر بازاریابی و فروش: مدیر بازاریابی و فروش یک عنوان شغلی خوب در این حوزه بهحساب میآید. در این موقعیت شغلی، شما بهعنوان مدیر، کارمندان مجموعه را هدایت میکند که ممکن است شامل هنرمندان، طراحان، محتوا نویسان و محققان باشد. پرسنل دیگر میتوانند بهعنوان کارفرما، فروشنده و آزاد کار استخدام شوند. با همکاری با پرسنل، یک مدیر بازاریابی، کمپینهای را که افراد را تحریک میکنند، طراحی میکند و مشتریان جدید را جذب میکند و آنها را تقویت میکند. وی همچنین باید بهترین روشهای بازاریابی را تعیین کند، برای مثال از بین روشهای سنتی، مانند تبلیغات تلویزیونی، رادیو و تبلیغات چاپی؛ یا دیجیتال یا روشهای جدید مانند سیستمعاملهای آنلاین مانند وبسایتها، رسانههای اجتماعی و لیستهای ایمیل.
مدیر تحقیقات بازار: شرکتها در صورت افزایش مشتریان، کسبوکار خود را گسترش میدهند. MBA بازاریابی و فروش برنامههای پیشرفتهای را در تکنیک و بهرهبرداری از تحقیقات بازار از جمله روشهای جمعآوری دادهها و تجزیه و تحلیل آماری ارائه میدهد. مدیر تحقیقات بازار از این دادهها و اطلاعات استفاده میکند تا بازار رقابتی را مورد ارزیابی قرار دهد. مدیران تحقیقات بازار به مباحث روانشناسی و همچنین آمار مسلط هستند.
کارشناس روابط عمومی: کارشناسان روابط عمومی روی بازاریابی بین عام مردم تمرکز دارند. این افراد از فرهنگ و نیازهای مردم آگاه هستند و با پیشنهادات خود در تمامی حوزهها بازاریابی یک خدمت و محصول را بهصورت تخصصی ارائه میدهند. کارشناسان روابط عمومی با شرکتهای تولیدی و رسانهای کار میکنند تا بتوانند فروش و بازاریابی را بین افراد جامعه سرعت دهند. کارشناس روابط عمومی عنوان یک ارتباط بین رسانهها و شرکت عمل میکند.
مدیر فروش: فروش و بازاریابی جزو جداییناپذیر یک شرکت و سازمان است. درک پیشرفته از اصول بازاریابی به نیروی فروش کمک میکند تا نیازها و اولویتهای مشتری را درک میکند. مدیر فروش نهتنها محصول یا خدمات را گسترش میدهد بلکه ارتباطات و استراتژی مربوط به آنها را هم مدیریت میکند. البته، تجربه فروش قوی بهترین مکمل برای MBA بازاریابی و فروش است.
مزایای شرکت در دوره MBA بازاریابی و فروش مؤسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان چیست؟
مؤسسه آموزش عالی آزاد فنپردازان با اخذ مجوزهای لازم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین حرکت برای استانداردهای بهروز آموزشی اقدام به ارائه دوره MBA بازاریابی و فروش کرده تا بهنوعی بتواند به افزایش تخصص افراد مختلف و مدیران کسبوکار برای پیشرفت قدمی برداشته باشد که این دوره دارای مزایای زیر است:
- تأیید گواهینامه توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور پس از اتمام دوره
- امکان ارزیابی مدارک توسط سازمان WES
- ارائهی منابع دیداری شنیداری همراه با بستههای آموزشی
- برخورداری از اساتید مجرب و برتر
- امکان ترجمه رسمی مدارک با مهر وزارت امور خارجه
- سرفصلهای جامع و ساده برای یادگیری بهتر دانشپذیران
انتهای رپرتاژ خبری