دادستان زاهدان: سیستان نتوانسته از منافع مرز استفاده کند

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به همیاری و همکاری مردم سیستان در سیل اخیر و قدردانی از آنها بابت همکاری صمیمانه با مسئولان گفت: یقینا اگر همکاری مردم نمی بود باید شاهد خسارتهای زیادی می بودیم ولی یاری مردم منجر شد تا خسارتها کمتر و یا به حداقل برسد.

به گزارش ایسنا، موحدی راد که در جلسه شورای اداری زابل که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد سخن می‌گفت، اظهار کرد: سیستان دارای مرزی مشترک با افغانستان است اما متاسفانه تاکنون نتوانسته از منافع مرز استفاده کند در حالیکه قبلا مردم پارچه و لوازم و... می آوردند و گذران زندگی می‌کردند اما با انسداد مرز ما شاهد فقر و بیکاری درحوزه سیستان هستیم.

وی ادامه داد: تقریبا بیشترین نرخ بیکاری در سیستان است و در طی ۶ سال آماری که از مرکز جرم شناسی گرفته شده کمترین آمار جرم و جنایت درحوزه سیستان بوده و علی رغم فقر، مردم با متانت و با شخصیت و با غیرت هستند و پایه و اساس دیانت باعث شده تا شاهد کمترین جرم و جنایت در این منطقه باشد.

وی اضافه کرد: مردم در منطقه سیستان به امیدی وام برای احداث مرغداری و...، گرفته‌اند ولی خشکسالی‌ها باعث شده تا این فضاها به مخروبه تبدیل شوند اما بانک‌ها برخلاف شرع رفتارکرده و سودهای مرکب از تولیدکنندگان و صنعت گران می‌گیرند درحالی‌که ما اجازه ندادیم به خاطر وام هیچ واحد صنعتی و تولیدی پلمپ شود.

وی از دادستان کل کشور خواست تا در شورای پول و اعتبار درحوزه بانک‌ها با توجه ویژه به منطقه، تحولی ایجاد شود تا مشکلات مردم برطرف شود.

دادستان زاهدان ادامه داد: مردم سیستان مرزداری می‌کنند و بهترین امنیت را با وجود طوفان‌های ۱۲۰ روزه و دمای بالای هوا فراهم کرده‌اند می‌طلبد دولت نگاه ویژه‌ای به حوزه سیستان داشته باشد.

موحدی راد افزود: بیش از ۲۰ سال است که خشکسالی در منطقه سیستان وجود دارد و خشکسالی‌ها و عدم نزولات جوی باعث شده تا مردم که بهترین دامدارای و کشاورزی را داشته‌اند، اکنون اقدام به مهاجرت کنند و در واقع مردمی که به آقایی زندگی می‌کرده‌اند اکنون باید به شغل‌های کاذب روی بیاورند که نیاز است توجه ویژه‌ای به این مورد شود.


انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98021105876
  • خبرنگار :

برچسب‌ها