سوریه: بندر طرطوس توسط یک کشور بزرگ دوست اداره خواهد شد

وزیر حمل و نقل سوریه تاکید کرد که دمشق هرگز بندر طرطوس را رها نکرده است و این بندر سوری بوده و همچنان سوری باقی خواهد ماند و توسط یک کشور بزرگ دوست اداره خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، علی حمود، وزیر حمل و نقل سوریه در گفت‌وگو با یک شبکه سوری خاطرنشان کرد: قرارداد بهره‌برداری از بندر طرطوس توسط روسیه یک طرح راهبردی است که به جذب سرمایه‌گذاری‌های بسیاری که در بازسازی سوریه سهیم خواهد بود و نیز به افزایش درآمدهای اقتصادی همراه با حفظ کارگران حاضر و جذب کارگران جدید منجر خواهد شد.

وزیر حمل و نقل سوریه در خصوص جزئیات این قرارداد گفت: مدت زمان قرارداد سرمایه‌گذاری بندر طرطوس به ۴۹ سال می‌رسد و این اقدامی است که مانند تمامی قراردادهایی که در سطح جهان در خصوص طرح‌های بزرگ این چنینی منعقد می‌شود، صورت می‌گیرد و با نظر به اموالی که در این پروژه هزینه می‌شود، طبیعی است که پروژه‌های استراتژیک مدت زمان طولانی داشته باشند.

حمود همچنین تصریح کرد: با طرف روسی بر سر مدیریت و سرمایه‌گذاری این بندر و ایجاد سرمایه‌گذاری‌های جدید برای افتتاح بندری جدید که متناسب با موقعیت جغرافیایی سوریه باشد، به اتفاق‌نظر رسیده‌ایم که این بندر جدید منجر به سرمایه‌گذاری‌های بیشتری می‌شود که در بازسازی سوریه و حمل و نقل کالاها از طریق ترانزیت به کشورهای همسایه سهیم خواهد بود و این گام سودهای اقتصادی بسیاری را حاصل می‌کند.

وزیر حمل و نقل سوریه تاکید کرد که دمشق هرگز بندر طرطوس را رها نمی‌کند و این بندر سوری است و همچنان سوری باقی خواهد ماند و توسط روسیه به عنوان یک کشور بزرگ و دوست اداره خواهد شد.

وی همچنین عنوان داشت: توسعه این بندر برای دست یابی به عمق‌های بیشتری که میزبان کشتی‌هایی با محموله‌هایی باشد که حجم محموله‌های آنها چند برابر محموله‌های کشتی‌های کنونی است، می‌طلبد که کارگران دیگری استخدام شوند که این کارگران از سوریه خواهند بود. بندر طرطوس یکی از مهمترین بندرگاه‌های دریای مدیترانه خواهد بود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98021005098
  • خبرنگار : 71588