درخواست رییس سازمان حج

سفر عراق ارزان و متنوع شود

رییس سازمان حج و زیارت اصلاح بسته‌های سفر عتبات عالیات را خواستار شد و بر لزوم برنامه‌ریزی برای حمل و نقل ترکیبی و کاهش هزینه‌های این سفر تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت، علی‌رضا رشیدیان در دیدار نوروزی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «رونق تولید»، اظهار کرد: رونق تولید در حوزه حج و زیارت حفظ اشتغال ۲۵۰۰ دفتر خدمات زیارتی، کاهش هزینه‌ها و افزایش اعزام زائران خواهد بود.

او گفت: باید شرایطی فراهم شود تا بدنه کارگزاری (مدیران ثابت، عوامل و مدیران راهنما) ضمن اشراف پیدا کردن بر چرخه فرآیند خدمات‌رسانی به زائران و چگونگی ارائه خدمات و تسلط در روند اجرایی عملیات به همراه تامین امکانات خدمات‌رسانی در عتبات عالیات، هنگام بروز مشکلات مسؤولانه برخورد کنند.

رشیدیان توسعه تبلیغات و ارتباطات در حوزه سفرهای عتبات و اطلاع‌رسانی صریح درباره چگونگی خدمات‌دهی به زائران را مهم دانست و بر ضرورت ایجاد تنوع در طراحی بسته‌های سفر عتبات، تاکید کرد و افزود: باید خواسته و نیاز گروه‌های مختلف مشتاقان سفر عتبات شناسایی و بر اساس درخواست آن‌ها بسته‌های سفر طراحی شود.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تسهیل و روان‌سازی فرآیند سفر عتبات در سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا (کارگزار اصلی اعزام زائران به عتبات عراق) با هدف افزایش کارآیی، کارآمدی، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، باید در دستور کار قرار گیرد.

او که این سخنان را در دیدار نوروزی مدیران شمسا مطرح می‌کرد، اظهار کرد: اگر سازمان حج وزیارت در موضوع زیارت سیاست‌های توسعه‌ای دارد، باید آمادگی لازم در شرکت شمسا برای اجرای این سیاست به وجود آید.

رشیدیان برنامه‌ریزی برای حمل و نقل ترکیبی در اعزام زائران عتبات در قالب هوایی و زمینی با اتوبوس و قطار را به عنوان راهکاری برای ایجاد تنوع و کاهش هزینه سفر زائران مورد تاکید قرار داد.

رییس سازمان حج و زیارت بر ضرورت تدوین برنامه کوتاه‌مدت برای شرکت شمسا و سفرهای عتبات عالیات عراق تاکید کرد و گفت: اگر قرار است جذب زائر افزایش یابد، باید نقشه راه، نقش و وظایف هر یک از بخش‌ها برای تحقق اهداف امسال مشخص شود.

مصطفی قاسمی، مدیرعامل شرکت شمسا نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات شرکت شمسا برای سامان‌دهی سفرهای نوروزی عتبات ارائه کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 98012007343
  • خبرنگار : 71021