خسارت سیل به خانه تاریخی "ساری اصلانی" کنگاور

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کنگاور گفت: بارش‌های اخیر در سطح استان کرمانشاه خسارت شدیدی را به بنای تاریخی ساری اصلانی در شهر کنگاور وارد کرد.

فاطمه خدادادی در گفت و گو باخبرنگار ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه در پی این بارش‌ها یکی از اتاق‌های این خانه تاریخی کاملاً فروریخته و دیوارهای بیرونی بنا نیز سست شده است.

وی باتاکید برلزوم مرمت هرچه سریع‌تر این بنا، تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت بازسازی و استحکام بخشی این بنا اختصاص داده که با مشخص شدن پیمانکار از این هفته کار مرمت آن آغاز می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی کنگاور افزود: البته برای مرمت کل بنا جمعاً به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، اما در این شرایط مرمت اضطراری را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی یادآورشد: طی روزهای گذشته به منظور جلوگیری از ریزش بیشتر بنا و عدم آسیب به عابرینی که از کنار آن عبور می‌کنند، اقدامات پیشگیرانه را انجام دادیم.

به گفته این مسئول بازدید از بنای تاریخی ساری اصلانی پس از بازسازی و استحکام بخشی قسمت‌های آسیب دیده آن برای گردشگران امکانپذیر خواهد بود.

خدادادی همچنین باا شاره به انجام اقدامات مرمتی در بخش‌هایی از این بنا در زمستان سال گذشته، عنوان کرد: در بارش‌های اخیر بخش‌های مرمت شده هیچ‌گونه آسیب و خسارتی ندید.

خانه تاریخی ساری اصلانی با مساحت ۸۳۷ متر اثری متعلق به اواخر عهد قاجار است که توسط عبدالحسین خان ساری اصلانی در محله قدیمی " درعمارت" شهر کنگاور بنا شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98011906703
  • خبرنگار :

برچسب‌ها