‌رتبه نخست هرمزگان در صید ساحلی ‌در کشور

شیلات هرمزگان با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و آغاز تخم‌گذاری آبزیان، صید برخی از آبزیان در حال انقراض را در خلیج فارس، محدوده آب‌های هرمزگان ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان در این خصوص گفت: صید هامور ماهیان در آب‌های استان از اول فرودین تا پایان اردیبهشت و همچنین صید حلوا سیاه و شوریده از اول اردیبهشت تا پایان خرداد ممنوع است.

محمد جوانمرد افزود: صید ماهی حلوا سفید از ۱۵ فروردین تا پایان اردیبهشت و میش ماهی از ۱۵ مرداد تا پایان شهریور ممنوع است.

وی با بیان اینکه صید به روش سنتی مشتا نیز از ۱۵ فرودین تا پایان اردیبهشت ممنوع است، تصریح کرد: برداشت میگو نیز در تمام فصول به غیر از ماه‌های مهر و آبان در خلیج فارس ممنوع است.

معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان اظهار کرد: با توجه به صدمه‌های جبران‌ناپذیری که تورهای صید نامریی به منابع آبزی و حتی محیط زیست دریایی آبزیان وارد می‌کنند، استفاده از این نوع تورها برای لنج‌ها در تمام فصول و قایق‌ها به صورت زیرآبی برای تمامی فصول ممنوع است.

جوانمرد خاطرنشان کرد: ممنوعیت صید آبزیان بر اساس اهمیت تقویم فصول ممنوعیت صید برای حفظ و حراست ذخایر آبزیان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه هرمزگان با تولید سالانه ۲۷۶ هزارتن آبزی رتبه نخست صید ساحلی را در کشور دارد، اظهار کرد: در استان هرمزگان ۳۰ هزار و ۹۸۵ صیاد با ۴ هزار و ۵۱۵ فروند شناور صیادی روزی خود را از دریا بدست می‌آورند.

به گزارش ایسنا، وجود ۲۲ بندر صیادی و بیش از هزار و ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی هرمزگان را به یک منطقه مهم تولید صید تبدیل کرده است.


انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98011906359
  • خبرنگار :

برچسب‌ها