در 11 ماهه ابتدایی سال جاری صورت گرفت؛

صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از گمرکات استان به افغانستان

جانشین ناظر گمرکات خراسان رضوی از صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از گمرکات استان به افغانستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید مجید مظلومی در نشست خبری رییس اتاق تجارت هرات با رویکرد بررسی چگونگی ازدحام و رفع مشکلات تردد ناوگان حمل و نقل در گمرک دوغارون در اتاق بازرگانی مشهد، اظهار کرد: همکاران ما به عنوان گمرکات خراسان رضوی به صورت جدی در دوغارون سعی بر انجام تشریفات گمرکی دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه گمرک دوغارون یکی از مرزهای فعال کشور است و تمامی رویه‌های گمرکی در دوغارون با استفاده از سامانه جامع گمرکی در حال انجام است.

جانشین ناظر گمرکات خراسان رضوی با بیان اینکه ما در 11 ماهه ابتدایی سال جاری افزایش چشمگیری در خصوص صادرات کالا از گمرکات استان به افغانستان داشتیم، عنوان کرد: صادرات کالا از استان خراسان رضوی از سوی گمرکات به کشور افغانستان در 11 ماهه ابتدایی سال حدود یک میلیارد و 509 میلیون و 764 هزار و 742 کیلوگرم بوده که این عدد در مدت مشابه سال قبل حدود یک میلیارد و 186 میلیون و 249 هزار کیلوگرم بوده است. 

مظلومی افزود: ارزش دلاری صادرات ما از سوی گمرکات خراسان رضوی به افغانستان نیز در 11 ماهه ابتدایی سال جاری حدود یک میلیارد و 97 میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: از سال 94 به بعد تمامی سیستم‌های کاری خود اعم از اظهار کالا، اخذ مجوزها و گواهی‌ها را به صورت سامانه‌ای انجام داده‎ایم و از این سال به بعد هیچ صادرکننده و واردکننده‌ای نیاز به حضور در گمرک ندارد. 

جانشین ناظر گمرکات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه تمام کنترل‌های نظارتی ما در قالب کنترل پنجره واحد تجارت در حال انجام است و سازمان‌های همجوار به هیچ عنوان نیازمند حضور فیزیکی در گمرکات نیستند.

مظلومی گفت: یکی دیگر از اقدامات خوبی که گمرک انجام داده و از اردیبشهت امسال افتتاح شد، نصب دستگاه پیشرفته ایکس‌ری کامیونی در گمرک دوغارون بود که آن را مستقر کرده‌ایم. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود 250 کامیون قادر به اسکن هستند و از بررسی و ارزیابی فیزیکی کالا که امکان توقف را ایجاد می‌کرد، جلوگیری شده است.

جانشین ناظر گمرکات خراسان رضوی با اشاره به اینکه ساعت کاری گمرک دوغارون 7 تا 17 است، تصریح کرد: خوشبختانه همکاران ما با توجه به حجم عظیم کامیون‌های متوقف شده تا هفته گذشته تا ساعت 18:30 دقیقه فعالیت می‌کردند. در حال حاضر آمادگی داریم که چند ساعت زودتر از زمان مقرر فعالیت خود را آغاز کرده و حتی بیشتر از زمان مصوب فعالیت خود را ادامه دهیم، اما لازم است که طرف افغانستان نیز این مساعدت را انجام دهد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 97122714219
  • خبرنگار :

برچسب‌ها