نافرمانی مدنی در سودان با مشارکت دانشجویان، تجار و کارمندان

در میان اعتراضات مردمی برای برکناری رئیس جمهوری سودان و در راستای اجرای درخواست‌ها برای نافرمانی مدنی، بازارها، اهالی کسبه‌ و پاساژهای تجاری در خاطوم بسته و خیابان‌های همیشه شلوغ آن خالی از جمعیت شده است.

به گزارش ایسنا، حزب اپوزیسیون کنگره سودان فیلمی را از منطقه "السوق العربی" منتشر کرده که بیشتر پاساژهای تجاری آن به حالت تعطیلی درآمده‌اند، منطقه‌ای که بیشتر بازارهای خارطوم در آن قرار دارد.

به نقل از اسکای نیوز، "انجمن مشاغل" سودان که هدایت اعتراضات کشور و گروه‌های امضا کننده بیانیه آزادی و تغییر را برعهده دارد، روز سه شنبه خواستار نافرمانی مدنی یک روزه شد، نافرمانی که اعتصاب دانشگاه‌ها، بازرگانان، کارگران و کارمندان بخش دولتی و خصوصی و توقف پرداخت همه نوع مالیات را شامل می‌شود.

هنوز میزان پاسخ به این درخواست مشخص نیست اما بسیاری از شرکت‌ها از طریق شبکه‌های مجازی خود اعلام کردند، در این جنبش اعتراض‌آمیز مشارکت خواهند کرد.

عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان ۲۲ فوریه به مدت یک سال در کشور وضعیت فوق‌العاده (البته بعدا به شش ماه کاهش یافت) اعلام و تجمع‌های بدون مجوز را ممنوع کرد. وی همچنین با توجه به نقض‌های موجود در چارچوب وضعیت فوق‌العاده، دستور داد، دادگاه‌های فوق‌العاده ویژه‌ای تشکیل شوند.

شهرهای مختلف سودان از ۱۹ دسامبر در اعتراض به گرانی و درخواست برکناری عمر البشیر، رئیس جمهوری این کشور شاهد اعتراضات گسترده‌ای هستند و طبق آخرین آمار دولتی تاکنون در اثر این اعتراضات ۳۲ تن جان باخته‌اند اما عفو بین‌الملل ۱۱ فوریه این تعداد را ۵۱ تن اعلام کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97122212168
  • خبرنگار : 71592