رییس بنیاد مستضعفان:

کشور با افکار و دستان مردم اداره می‌شود

رییس بنیاد مستضعفان گفت: کشور با افکار، مغزها و دستان مردم است که اداره می‌جامشود.

به گزارش ایسنا، محمد سعیدی‌کیا در نشست هماهنگی عملیات اجرایی اسناد توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته که عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر کشور استانداران سراسر کشور و فرمانداران ۳۱ شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی در روستاها بسیاری پول خرج کردیم اما تأثیر به اندازه لازم نداشت؛ یعنی نیاز آبادانی است اما آبادانی فقط با این موارد حاصل نمی‌شود. بنابراین فکر کردیم چه باید بکنیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که جایی آباد است که نیازهای مردم اعم از نیازهای فرهنگی، معیشتی، اقتصادی، آموزشی و درمانی فراهم باشد و زمینه رشد آنها را نیز فراهم کنیم.

وی ادامه داد: فکر کردیم برای یک منطقه طرح جامع آبادانی تهیه کنیم که تاکنون در کشور تهیه نشده بود. زمان بسیاری طول کشید و از مشاوری نیز کمک گرفتیم و شرح خدمات را نیز نوشتیم و طرح جامع آبادانی قلعه گنج بعد از ۱۵ ماه آماده شد.

.وی ادامه داد: ما فهمیدیم برای کار با مردم هم باید یک مشاور را به کار بگیریم که اهداف بنیاد را دنبال کند. به همین منظور مشاور انتخاب کردیم. همچنین متوجه شدیم که این کار کاری اجتماعی است و فیزیکی نیست. این که در یک شهرستان چندین پروژه اجرایی زیربنایی ایجاد کنیم، کشور آباد نمی‌شود. کشور با پول نفت هم آن‌طور که لازم است آباد نمی‌شود. کشور با افکار، مغزها و دستان مردم است که اداره می‌شود.

رئیس سازمان بنیاد مستضعفان افزود: ما فهمیدیم که باید بستر مناسبی برای تلاش و کار مردم ایجاد کنیم و مردم در آن بستر امن تلاش و کار کنند. منظور از فضای امن، فضای امنیتی نیست بلکه فضایی برای حمایت و هدایت مردم و سیاست‌گذاری‌های مناسب است. همچنین ما باید بتوانیم به مردم اعتماد کنیم و اگر این کار را کردیم، مردم به ما اعتماد می‌کنند. مردم بسیار توانا هستند.

سعیدی‌کیا در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اقدامات انجام شده در منطقه قلعه گنج کرمان اشاره کرد و گفت: در قلعه گنج وقتی مشاور شروع به کار کرد، چندین ماه طول کشید که مردم به میدان بیایند و بعد از مدتی توجه مردم جلب شد. همچنین بعد از آن گروه‌های توسعه روستایی تشکیل شد که امروز بیش از ۷۰ درصد خانوارهای قلعه گنج عضو گروه‌های توسعه روستایی هستند و با اقدامات انجام شده امروز ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط خود مردم پس‌انداز شده است.

وی با بیان این که شعار ما در آنجا کار با مردم و برای مردم بود، گفت، در حقیقت کسی که می‌خواهد وارد این کار شود باید مردم را باور کند و این فضا را برایشان ایجاد کند. در حقیقت اگر به ما بگویند یک جمله از قلعه‌گنج بگویید، می‌گوئیم مردم در آنجا امیدوار شدند.

وی همچنین در پایان صحبت‌هایش به اقدامات دیگری که بنیاد مستضعفان در زمینه‌های مختلف و در مناطق دیگر انجام داده بود، نیز اشاره کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ / ۲۲:۴۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 97121407783
  • خبرنگار : 71553

برچسب‌ها