باکو: اسکان ارامنه سوری در قره باغ نقض توافق ژنو است

وزیر خارجه آذربایجان اعلام کرد، اسکان ارامنه سوری در قره باغ نقض توافق ژنو به شمار می‌آید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، المار محمد یاروف، وزیر خارجه آذربایجان اعلام کرد که اسکان ارامنه سوریه در اراضی اقلیم قره باغ نقض توافق ژنو قلمداد می‌شود.

وی در ادامه افزود: ارامنه در حال حاضر در راستای این امر تلاش می‌کنند تا ارمنی‌هایی که از سوریه می‌آیند، در  داخل خاک اشغال شده قره باغ اسکان دهند. این اقدام قابل قبول نیست و نقض جدی توافق ژنو به شمار می‌آید.

محمد یاروف تاکید کرد که اسکان ارامنه سوری به حل نزاع در قره باغ کمک نمی‌کند؛ بلکه میزان مشکلات موجود بر سر حل این بحران را تشدید خواهد کرد.

در همین راستا، آرتور وانسیان، مدیر هیئت امنیت ملی ارمنستان طی بازدید اخیر خود از  منطقه قره باغ اعلام کرد که در چارچوب هر گونه حل و فصلی، تحویل هر بخشی از خاک ارمنستان به آذربایجان را بعید می‌داند.

وی بر حمایتش از برنامه‌های اسکان ارامنه در این منطقه تاکید کرد.

وانسیان تصریح کرد: طبق ارزیابی عینی من، برنامه‌های اسکان اساس و پایه امنیت کشورمان خواهد بود. با این برنامه‌ها پیامی را به ملتمان و تمامی جهان و نیز کسانی که به دنبال باج‌خواهی هستند، می‌فرستیم که محتوای این پیام این است که ما هیچ نیتی درخصوص تحویل اراضی‌مان نداریم و مردمان کشور ما باید در سرزمین خود زندگی کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97121407565
  • خبرنگار : 71588

برچسب‌ها