جشن ولادت حضرت فاطمه (س) در کراچی برگزار شد

جشن ولادت حضرت فاطمه (س) با همکاری مشترک خانه فرهنگ ایران و حوزه علمیه بانوان جامعه الزهرا (س) کراچی برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جشن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س)، روز زن و مادر و فرخنده ولادت امام خمینی (ره) با همکاری مشترک وابستگی فرهنگی ایران و حوزه علمیه بانوان جامعه الزهرا (س) کراچی برگزار شد.

این مراسم با حضور محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی و چند صد نفر از اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و دانشگاه امام خمینی (ره) و جمع کثیری از بانوان پاکستانی وابسته به نهادهای مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی، در سالن اجتماعات خانه فرهنگ کشورمان برگزار شد.

جشن با اجرای سرود ملی ایران و پاکستان آغاز شد و در ادامه سارا نوازش علی، به عنوان مجری برنامه، ولادت با سعادت بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و روز جهانی زن را تبریک گفت. سپس جشن با تلاوت آیات قرآن مجید متبرک شد و در ادامه گروهی از خواهران طلبه به اجرای حمد خداوند متعال و نعت رسول گرانقدر اسلام (ص) پرداختند و پس از آن منقبت‌خوانی در وصف حضرت زهرای مرضیه (س) با شور و حرارتی خاص توسط طلاب حوزه علمیه جامعه الزهرا (س) اجرا شد.

محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی در سخنرانی خود در این مراسم گزیده‌ای احادیث نبوی (ص) و علوی (ع) را در شأن و منزلت والای حضرت فاطمه زهرا (س) ذکر کرد و همه انسان‌ها را به پیروی و تأسی از سیره پاک این بانوی گرامی اسلام دعوت کرد.

پس از آن گروهی از طلاب حوزه علمیه جامعه الزهرا (س) و حوزه علمیه دانشگاه امام خمینی (ره) به اجرای تواشیح پرداختند و گروه دیگری از خواهران، نمایشنامه «فدک» را با موضوع زندگی حضرت زهرا (س) اجرا کردند.

در ادامه جشن تکلیف و عبادت دختران نه الی ده ساله برگزار شد. پایان‌بخش برنامه اجرای سرود زیبایی بود که توسط گروهی از دانش‌آموزان مجتمع آموزشی جمهوری اسلامی در کراچی اجرا شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 97121206065
  • خبرنگار :