ترامپ رسانه‌های "اخبار دروغ" را دلیل اخراج اخیر خبرنگاران در آمریکا دانست

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توییتی نوشت: اخراج‌های اخیر در دو سازمان رسانه‌ای مهم این کشور به دلیل واکنش به "اخبار دروغ و خبرنگاری بد" اتفاق افتاده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از پایگاه هیل، اخیراً ده‌ها خبرنگار در آمریکا در سازمان‌های رسانه‌ای بیکار شده‌اند. رئیس جمهور آمریکا در توییتی پیش‌بینی کرد که بعد از اخراج ده‌ها نفر از این دو رسانه شامل هافینگتون پست و بازفید تعداد زیاد دیگری از خبرنگاران بیکار شوند.

این دو رسانه اخیراً خبر از کاهش چشمگیر فعالیت‌های مربوط به اتاق خبر خود و پرسنل خلاق آنها طی هفته گذشته دادند.

دونالد ترامپ نوشت: "تبر سریعاً در بازفید و هافینگتون فرو می‌افتد! " سرتیتر، نیویورک پست. اخبار دروغ و خبرنگاری بد باعث این افول بزرگ شده‌اند. به شکل غم انگیز تعداد زیاد دیگری از این روند پیروی خواهند کرد. مردم حقیقت را می‌خواهند! اخیراً بازفید اعلام کرد که ۱۵ درصد از کارمندانش کنار گذاشته خواهند شد تا این شرکت یک الگوی رشد پایدار داشته باشد.

روز چهارشنبه هافینگتون پست نیز اعلام کرد که حدود ۲۰ خبرنگار خود را اخراج می‌کند.

این توییت ترامپ ساعاتی بعد از آن منتشر شد که بسیاری از خبرنگاران اخراج شده تهدیدهای به مرگ از جانب چندین ترول اینترنتی هماهنگ که اغلب پیام‌های یهودی ستیزانه برای خبرنگاران یهودی فرستادند، دریافت کرده‌اند.

بن اسمیت، سردبیر خبری بازفید در واکنش به توییت ترامپ آن را یک واکنش چندش آور به بیکار شدن خبرنگاران خواند.

بن اسمیت در توئیتر نوشت: این چیز چندش آوری برای گفتن درباره ده‌ها کارمند آمریکایی است که شغل‌شان را از دست داده‌اند.

لیدیا پولگرین، سردبیر هافینگتون پست هم اظهار کرد: این حدود ۱۰۰۰ نفری که شامل این اخراج‌ها در این دو شرکت و جاهای دیگر شده‌اند، شایسته این بی‌رحمی از جانب رئیس جمهوری آمریکا نیستند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97110703440
  • خبرنگار : 71415

برچسب‌ها