سراغ چهره‌ها و سوژه‌های جدید طنز برویم

یک استاد ارتباطات و مطالعات رسانه معتقد است که طنز در ایران از برنامه‌ریزی اصلی خود دور شده و باید برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشیم و زمینه را برای رشد طنز فراهم کنیم.

غلامرضا آذری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت طنز در کشور بیان کرد: به نظرم متخصص‌های حرفه‌ای و دغدغه‌مند که در کار نیستند، باید به کار طنز وارد شوند. به نظرم طنز در ایران از برنامه‌ریزی اصلی خود دور شده و باید برنامه‌ریزی کوتاه‌ مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشیم و زمینه را برای رشد طنز فراهم کنیم.

او ادامه داد: این زمینه رشد هم با ورود متخصصان، برنامه‌ریزان و تهیه‌کنندگان به سازمان صداوسیما و حلقه‌هایی که تهیه‌کنندگان دارند باید با برنامه‌ریزی معینی تشخیص داده و نیاز جدیدتری بازتعریف شود. معتقدم باید سریال‌های طنز ما به استانداردهای دانشگاهی و خوب نزدیک شوند. ما چهره‌های طناز کم داریم و باید از دانشگاه‌های صدا وسیما، بازیگری و تئاتر این افراد را انتخاب و دعوت به کار کنیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: من اصلا نگاه غیردانشگاهی ندارم و به نظرم نگاه تجربی هم باید قاعده‌مند باشد؛ یعنی موسساتی به عنوان حلقه ارتباطی بین دانشگاه و محیط‌های صوتی و تصویری باشند که بین آن‌ها پل ارتباطی برقرار شود که بتوانند با هم کار کنند.

آذری در پایان گفت: ما باید سراغ چهره‌ها و سوژه‌های جدید برویم و این سوژه و چهره‌های جدید را با درخواست‌هایی که خودمان داریم وارد نظرهای جدید کنیم و بخواهیم به ما طرح و ایده دهند که پیاده کنیم. همچنین تعداد کارشناسان و متخصصان ما کم نیستند پس باید آن‌ها را شناسایی کنیم و افراد حرفه ای را برای فعالیت بیشتر به کارمان وارد کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۷ آذر ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 97090702923
  • خبرنگار : 71574