فرمانده آمریکایی: سئول و واشنگتن از ائتلافشان محافظت کنند

هم‌زمان با افزایش اختلافات میان سئول و واشنگتن بر سر کره‌شمالی، فرمانده در حال کناره‌گیری نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی از دو طرف خواست که ائتلاف خود را حفظ کنند.

به‌ گزارش ‌ایسنا،  آمریکا نقشی کلیدی را در دفاع از کره جنوبی پس از حمله کره شمالی در سال ۱۹۵۰ میلادی ایفا کرد؛ حمله‌ای که منجر به جنگ دو کره شد. حتی در حال‌ حاضر نیز آمریکا ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیرو مستقر در کره جنوبی دارد تا از این متحد خود در برابر پیونگ‌یانگ دفاع کند.

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سال گذشته دائما در حال توهین به یکدیگر و تهدید جنگ بودند اما به خاطر نگرانی نسبت به وقوع درگیری این توهین‌ها را با یک سازش دیپلماتیک جایگزین کردند.

از آن جایی که پیشرفت در این سازش در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، اختلافاتی میان این متحدان به وجود آمده؛ به طوری که آمریکا بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانک تأکید دارد اما سئول به دنبال کاهش تحریم‌ها علیه همسایه خود است.

ژنرال وینسنت بروکس در آخرین سخنرانی خود به عنوان فرمانده نیروهای آمریکایی در کره گفت‌: در این نقطه باید این را بگویم که ما هرگز به تنهایی پیروز نمی‌شویم. اگر بخواهیم به تنهایی پیش برویم، نگرانی‌ها و ترس‌های ما افزایش می‌یابد.

بروکس در مراسم تودیع و معارفه گفت‌: طی ۶۵ سال، ائتلاف میان آمریکا و کره‌جنوبی با آزمون و خطاهای مختلف رشد کرد؛ درست بر خلاف اختلافات و شکاف‌هایی که باعث پسرفت شدند. اجازه دهید این به یک درس برای همگان در این ائتلاف تبدیل شود.

بروکس که در آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی این سمت را به دست گرفت، دوران حضور خود در کره‌جنوبی را یک راه پر فراز و نشیب توصیف کرد.

در این مراسم، ژنرال رابرت آبرامز، جانشین بروکس متعهد شد که روابط مستحکم واشنگتن و سئول را ادامه‌ دهد.

وی افزود: ارتش قابلیت خود را حفظ خواهد کرد و اگر از ما خواسته شود، ما نه تنها مانع تهدیدات خارجی می شویم ‌ بلکه آنها را نیز شکست خواهیم داد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۸ آبان ۱۳۹۷ / ۰۰:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97081808201
  • خبرنگار : 71477