پیشنهاد تشکیل بنیاد بین‎المللی شهریار

رایزن فرهنگی ایران در جمهوری نخجوان پیشنهاد کرد تا بنیاد بین‎المللی شهریار با همکاری کشورهای مختلف تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پاکروان در چهارمین جشنواره بین‎المللی نشان فرهنگی شهریار با ارائه پیشنهادهایی در راستای بهتر نتیجه دادن این جشنواره و شناساندن شهریار به جهانیان، اظهار کرد: زمینه‎سازی برای تشکیل نشان ملی و بین‎المللی شهریار، عرضه کتاب‌های آثار منتخب شهریار در نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران، بهره‎گیری از ظرفیت‎های انجمن‎های دوستی با سایر ملل و ظرفیت هنرمندان مختلف از جمله راهکارها برای معرفی آثار این شاعر به جهانیان به شمار می‎آید. 

  

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت معرفی خدمات فرهنگی شهریار در عرصه بین‎الملل، بیان کرد: امیدواریم آثار شهریار به زبان آذری ترجمه و سال بعد در همین جشنواره رونمایی شود. 

پاکروان در ادامه تاکید کرد: در این شبیخون نرم فرهنگی که از سوی استکبار جهانی برنامه‎ریزی شده است، شناساندن چهره‎های مشهور هنری و ادبی و الگوهایی که اغلب با الهام از اولیا در تاریخ، جاودانه شده‎اند، برای هویت دادن به جوانان ضرروی است. 

رایزن فرهنگی ایران در جمهوری نخجوان با بیان این که شهریار آیینه تمام‌نمای فرهنگ و هویت ایرانی است، بیان کرد: شاهکارهای ترکی و فارسی شهریار نیاز به تکریم هوشمندانه و شناساندن علمی دقیق به سایر ملل‎ به ویژه در کشورهای همجوار دارد و حضور او در کشورها و ملل مختلف مبارک است.


انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 97062512772
  • خبرنگار :