انتشار شماره جدید «نقد و بررسی کتاب تهران»

شماره ۵۹ فصلنامه «نقد و بررسی کتاب تهران» با عکس روی جلد زنان عشایر قالی‌باف منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این فصلنامه با وصیت‌نامه مولانا  و یادداشت هرمز همایون‌پور با عنوان «باز هم درباره خلقیات ما ایرانیان!» آغاز می‌شود.

«جغرافیای یک فرهنگ» (درباره قالی ایرانی) نوشته علی حصوری، «سفرنامه سمرقند، بخارا و خیوه» نوشته محمدحسین عزیزی، «از دَرَک تا گواتر» نوشته لیلا نیک‌زاد (سفر به سیستان و بلوچستان)، «حمزه‌نامه، اثری ماندگار در فرهنگ‌ عامه مردم ایران» نوشته حسن ذوالفقاری  مطالب بخش‌ مقالات این شماره از «نقد و بررسی کتاب تهران» هستند.

در بخش شعر این شماره از فصلنامه نیز این شعرها درج شده‌اند: «سرطان» از مهرانگیز رساپور، «درنگی در بیشه در شبی برفی» از رابرت فراست، «کوچه» از عزت‌الله فولادوند دورودی، «شعر می‌شوم» از سعید گلیا، «هجومِ گرم بی‌کسی!» از مهرداد مظفری. همچنین داستان «سگ» از ج.م. کوئتزی با ترجمه سارا رزمخواه در این شماره منتشر شده است.

همچنین در بخش  «نام بعضی نفرات»  از کسانی چون  پرویز مزینی، ویکتوریا افشار، محمدجواد پوروکیل، حسن طباطبایی و  هاشم جاوید  یاد شده است.

«خودنویس پارکرِ آقای بلادی» از مهرداد رفیعی، «مرحوم جبار باغچه‌بان در شیراز» از ویکتوریا دانشور و «شرح زندگی و خدمات فرهنگی علی سامی» از محمدصادق میرزا ابوالقاسمی هم در بخش خاطرات فرهنگی منتشر شده‌اند.

در بخش کتاب‌های خارجی  کتاب‌های «مقایسه‌ای بین اوباما و ترامپ» و «بازگشتی نیست: زندگی، شکست و امید در سوریه» معرفی شده‌اند. در بخش کتاب‌های فارسی هم این مطالب درج شده است: «ای دوست! این انسانی است که در دست داری!»(درباره سفرنامه حاجی مهندس نوشته علی حصوری)، «واژه قالی» از سیروس پرهام، «وقتی نمک استحاله می‌شود!»(درباره «بنی‌آدم» نوشته محمود دولت‌آبادی) از بیژن نامور، «دریچه‌ای  به آسمان ایو بونفوا» نوشته حمید فرازنده(درباره کتاب «سنگ‌های شامگاه» نوشته ایو بونفوا)، «از شیراز به یوش، از یوش به نیشابور» از کامیار عابدی(درباره مجموعه شعر «حرفی برای گفتن» سروده منصور اوجی)، «کار دشوار ننوشتن» از کوهیار گُردی، «ملکی واقع‌بین بود؛ مصاحبه با هرمز همایون‌پور درباره خلیل ملکی» فرزانه ابراهیم‌زاده.

معرفی کوتاه، گزارش‌ها، کتاب‌ها و نشریه‌های تازه، آینه چون...، کند و کاو، نامه‌ها، ۴ هنر و خواندنی‌ها و نکته‌ها دیگر بخش‌های این فصلنامه هستند.

شماره ۵۹ فصلنامه «نقد و بررسی کتاب تهران» با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی هرمز  همایون‌پور با همکاری حامد نیری عدل در ۲۰۴ صفحه با قیمت ۲۰هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 97061507581
  • خبرنگار : 71573