مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

دستورالعمل جدید فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها به زودی ابلاغ می‌شود

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از تدوین ابلاغیه جدید فزهنگی در دانشگاه ها خبر داد و گفت: این ابلاغیه با توجه به وضعیت فعلی کشور و مشکلات اقتصادی از سوی مسئولان تبیین و به زودی به دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمدهادی عسکری در پنجاه و یکمین گردهمایی معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور که امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: امسال آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها همراه با فروغی از عشق و شور حسینی خواهد بود، البته جامعه نیز به دلیل مشکلات اقتصادی آبستن حوادث مختلفی است. لذا باید با ماموریتی خاص برای خودباوری و نشاط اجتماعی به استقبال دانشجویان برویم.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر علیه برنامه‌هایی که ضد جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده اقداماتی در نظر نگیریم اشتباه بزرگی خواهیم کرد، افزود: ابلاغیه خاصی با توجه به وضعیت فعلی کشور و مشکلات اقتصادی از سوی مسئولان تبیین و به زودی به دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد که بر این اساس برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

عسکری خاطرنشان کرد: "خلاقیت" رمز بازگشت نشاط اجتماعی به دانشگاه‌ها است که در این راستا نیز توان نرم‌افزاری لازم در دانشگاه‌ها برای ایجاد آن وجود دارد.

به گفته وی، باید فضای امید و نشاط در دانشگاه‌ها بسط پیدا کند و تولید چنین فضایی را به دانشجویان بدهیم زیرا اگر به آنها میدان بدهیم قطعا ضرر نخواهیم کرد.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: وظیفه امروز دانشگاه‌ها پمپاژ امید و نشاط در سطح جامعه است لذا ضروری است در خصوص گسترش اعتماد در فضای کشور تلاش‌هایی صورت گیرد چرا که دانشگاه‌ها همواره محیطی برای بسط  علم، معنویت، آگاهی و نقادی بوده‌اند.

عسکری تاکید کرد:‌ باید از مؤلفه‌های دانشگاه ها که همان قانون، آزادی و امنیت است برای اعتدال و استقلال آنها دفاع کنیم و به نظرم جلب مشارکت دانشگاهیان در حال حاضر یکی از مصادیق جهاد اکبر است.

وی تصریح کرد:‌ قانون فصل‌الخطاب تمامی اقدامات در دانشگاه‌هاست. ضمن اینکه پاسخگویی مدیران در برابر دانشجویان و بالعکس می‌تواند حقوق و تکالیف آنها را در کنار یکدیگر به دو طرف بشناساند. بنابراین وزارت علوم در سال جاری عنصر خلاقیت و تفکر را در تمامی برنامه‌هایش در نظر گرفته است.

عسکری گفت: رویکرد گفت‌گومحور و نهادینه سازی این فرهنگ باید در تمامی فعالیت‌ها دیده شود. ضمن اینکه باید پیگیر دیپلماسی عمومی از طریق بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها باشیم. به همین جهت جشنواره حرکت سال جاری این موضوع را به صورت ویژه دنبال خواهد کرد.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان با بیان اینکه انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها باید حلقه مفقوده ارتباط با صنعت را پر کنند، گفت: جشنواره نشریات دانشجویی و جشنواره قرآن و عترت در سال تحصیلی دانشگاه‌ها با نگاه جدیدی دنبال و اجرا خواهد شد.


انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97061205837
  • خبرنگار : 71567