برخورد با آبیاری بی‌رویه فضای سبز

معاون عمرانی استاندار تأکید کرد: در صورت مشاهده آبیاری بی‌رویه فضاهای سبز، برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی فرخزاد اظهار کرد: شهرداری‌ها آبیاری فضای سبز را از 10 شب تا شش صبح انجام دهند. همچنین شهرداری‌ها موظف‌اند در اسرع وقت شبکه آبرسانی فضای سبزشان را اصلاح‌کرده و نیز بر روی تانکرهای آبی که اقدام به آبیاری فضای سبز می‌کنند، کنترل جدی داشته باشند تا حتی‌المقدور از اسراف آب جلوگیری شود.

وی افزود: با توجه به شرایط بحرانی آب، می‌توان با رعایت مسائل فنی و حفظ سلامت مردم از آب‌های بازچرخانی استفاده نمود و در اماکنی که امکان استفاده از پساب نباشد، از آب‌های زیرزمینی استفاده کرد.

فرخ‌زاد خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به بحران خشکسالی استفاده بی‌رویه آب در فضاهای سبز چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد. با گشت روزانه در استان، می‌توان آبیاری در ساعات اوج گرما و نیز اتلاف بی‌رویه آب از طریق شبکه‌های آب‌رسان را مشاهده کرد، که در صورت ادامه این روند حتماً برخورد جدی خواهد شد.

وی با اشاره به تجارب کشورهایی که با این بحران مواجه بوده‌اند، تشریح کرد: برای عبور از این بحران باید ضربتی عمل کرد، تشکیل گروهی با عنوان پلیس آب باهدف آموزش مشترکان نسبت به اهمیت آب و نحوه صرفه‌جویی در مصرف آن و همچنین نظارت بر روند اجرای مصوبات محدودکننده مصرف آب توسط مشترکان، و نیز افزایش جریمه روزانه مشترکان پرمصرف می‌تواند اقدامات مثمرثمری در این زمینه باشد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 97041608695
  • خبرنگار :