دختر یوسف القرضاوی در مصر دست به اعتصاب غذا زد

وکیل دختر رهبر معنوی اخوان المسلمین اعلام کرد که موکلش از روز سه‌شنبه دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، وکیل علا یوسف القرضاوی، دختر رهبر معنوی اخوان المسلمین و رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین اعلام کرد که وی از روز سه‌شنبه به منظور "توقف شکنجه‌ و مرگ تدریجی‌اش و برای تغییر اوضاع فاجعه‌بار حبسش" دست به اعتصاب غذا زده است.

در همین راستا، دختر القرضاوی اتخاذ تدابیر حقوقی‌ لازم که به آزادی هرچه سریع‌تر وی و پایان حبسش بینجامد، خواستار شده و تاکید کرده است که حبس وی بر اساس ادله و شواهد حقوقی و یا بر مبنای پرونده‌ای مدون صورت نگرفته است.

پس از اینکه دادگاه کیفری الجیزه مصر حکم به آن داد که حبس علا یوسف القرضاوی را برای ۴۵ روز دیگر تمدید کند، وی تصمیم گرفت که دست به اعتصاب غذا بزند.

علا روز سه شنبه از زندادن زنان "القناطر" به دادگاه منتقل شد و در قفس شیشه‌ای ضد صدا قرار گرفت تا نوبتش برسد و سپس دادگاه حکم به تمدید حبس وی داد و به وکیل او فرصتی برای ارائه دلایل و شواهد و مدارکی در اعتراض به این تمدید حبس خودکامانه‌ای که از یک سال قبل ادامه یافته است، داده نشد.

وکیل علا القرضاوی تاکید کرد که علا را به اعتصاب غذا تشویق نکرده است، زیرا ممکن است به دلیل وضعیت جسمانی نامناسب او و شرایط بد زندان، جانش به خطر بیفتد. اما علا با تاکید بر اینکه اعتصاب غذا را تا زمان برآورده شدن کوچکترین خواسته‌های انسانی‌اش ادامه خواهد داد، گفته است که گزینه دیگری پیش رویش قرار ندارد.

در طول این یک سال علا در معرض بدرفتاری‌های بسیاری قرار گرفته و از دیدار با خانواده و وکیل مدافعش و همچنین از ابتدایی‌ترین حقوق اساسی‌اش محروم شده است.

نیروهای امنیتی مصر علا القرضاوی و حسام خلف، همسر وی را از ابتدای ژوئیه ۲۰۱۷ بازداشت کردند. علا بیش از ۳۰۰ روز را در سلول انفرادی در یکی از بدترین زندان‌های مصر به سر برده است.

عفو بین‌الملل نیز پیشتر اعلام کرده بود که بر اساس استاندارهای بین‌المللی، نحوه تعامل با علا به سطح شکنجه می‌رسد.
انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97040603578
  • خبرنگار : 71588

برچسب‌ها