به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت هکر نیوز، شبکه اجتماعی فیس بوک که از بزرگترین پلتفرمهای شبکههای اجتماعی و ارتباط میان افراد در جهان محسوب میشد، طی چند ماه اخیر گرفتار رسواییهای متعددی شده است.
پس از آنکه وب سایتها و رسانههای خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیسبوک با یک موسسه تحقیقاتی و مشاوره سیاسی انگلیسی تحت عنوان کمبریج آنالتیکا در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش همکاری داشته، مردم و منتقدان بسیاری فیسبوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی و تحقیقاتی و همچنین نقض حریم شخصی کاربران متهم کردند.
این شبکه اجتماعی به سرعت در آماج حملات شدید کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت، بهگونهای که تعداد کثیری از شرکتها و افراد معروف به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیسبوک اقدام کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کردهاند.
طبق گزارشهای منتشره، اطلاعات بالغ بر ۸۷ میلیون کاربر فیس بوکی به صورت نادرست و ناخودآگاه در اختیار موسسه کمبریج آنالتیکا قرار گرفته است .حالا مدتها پس از رسانهای شدن رسوایی فیس بوک، حالا این شرکت اعتراف کرده است که اطلاعات ۱۴ میلیون کاربری که به تازگی اعلام کرده بودند تصاویر و اطلاعات خصوصیشان لو رفته و در فضای مجازی منتشر شده است، به علت یک باگ و مشکل نرمافزاری بوده است.
فیسبوک یکی از آن شرکتهایی بود که همواره به اعتمادسازی میان کاربرانش و حفظ حریم شخصی آنها تاکید میکرد، حالا یکی پس از دیگری معلوم میشود که این شرکت چندان هم در محافظت از حریم خصوصی کاربرانش موفق نبوده است.
این غول شبکه اجتماعی روز پنجشنبه اعلام کرد که متخصصان و مهندسان شبکه آن یک باگ نرم افزاری پیدا کردهاند که موجب شده اطلاعات کاربران به صورت همگانی و قابل مشاهده برای همه روی پلتفرم فیس بوک و فضای مجازی اینترنت قرار بگیرد. این باگ گریبانگیر ۱۴ میلیون کاربر در جهان شده بوده و به گفته آنها، مشکلات متعددی را در زندگی شخصیشان بوجود آورده است.
فیس بوک با انتشار بیانیهای، ضمن شناسایی این باگ نرمافزاری، از کاربران و قربانیان این حادثه عذرخواهی و طلب پوزش کرده و گفته که هرچه زودتر آن را برطرف خواهد کرد.
انتهای پیام