• جمعه / ۳ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 97010300403
  • خبرنگار : 71591

افزایش موج بی‌اعتمادی کاربران به فیس‌بوک

افزایش موج بی‌اعتمادی کاربران به فیس‌بوک

پس از آنکه مدیرعامل فیس‌بوک به دسترسی اطلاعات شخصی کاربرانش اعتراف کرد، بی اعتمادی کاربران جهانی نسبت به این شبکه اجتماعی رو به کاهشی مداوم است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت بیزینس اینسایدر، مارک زوکربرگ  - موسس و مدیر عامل شبکه اجتماعی فیس بوک - چندی پیش بالاخره سکوت رسانه‌ای خود را شکست و  به دسترسی غیرمجاز موسسه تحقیقاتی و تحلیلگرانه کمبریج آنالیتیکا به اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر فیس بوک، اعتراف کرد.

پس از این اعتراف، موج بی‌اعتمادی نسبت به این شبکه اجتماعی پرطرفدار و محبوب تمامی جهان را دربرگرفت و کاربران و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به کوتاهی، سهل انگاری و خیانت در امانت متهم کردند. چراکه آن‌ها بر این باورند که فیس بوک موظف بوده است در برابر هر نهاد و موسسه‌ای حتی به منظور تحقیقات و آمار، از اطلاعات شخصی کاربرانش صیانت و نگه‌داری کند.

البته این نخستین باری نیست که کاربران نسبت به فیس‌بوک نگاه منفی گرایانه‌ای پیدا کرده‌اند بلکه در چند سال گذشته این اتفاق با شیب بسیار ملایمی در حال رخ دادن بود اما حالا پس از افشای این خبر ، فعالیت‌های فیس بوک در  آماج این حملات قرار گرفته است.

نتایج یک نظرسنجی که به تازگی از مردم و کاربران در ایالات متحده آمریکا گرفته شده است، نشان می دهد که فیس بوک در میان سایر غول‌های تکنولوژی کمتر از همه محبوب است.
در این نظرسنجی، فیس بوک با ۵۹ درصد، آمازون ۱۱ درصد، گوگل ۴ درصد، اپل ۳ درصد و مایکروسافت ۲ درصد از نفرت و بی‌اعتمادی مردم را به خود اختصاص داده‌اند.



انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha