پیشروی هم‌پیمانان آمریکا در عملیات علیه داعش در دیرالزور سوریه

نیروهای "سوریه دموکراتیک" با پشتیبانی نیروهای فرانسه و آمریکا به سمت آخرین پایگاه‌های تحت کنترل داعش در استان دیرالزور و منطقه وادی فرات پیشروی کردند. این نیروها توانستند بر یک تپه استراتژیک در حومه استان دیر الزور تسلط یابند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، در شرق رود فرات نیروهای سوریه دموکراتیک پس از سه هفته از آغاز مرحله پایانی عملیات "طوفان جزیره" با هدف ریشه‌کن کردن داعش در منطقه و تامین امنیت مرزها با عراق بر حدود ۲۷ درصد از اراضی سوریه کنترل یافتند.

نیروهای سوریه دموکراتیک همچنین روز شنبه با حمایت توپخانه‌ای آمریکا و فرانسه بر تپه استراتژیک مشرف بر شهرک هجین و دیگر روستاهای تحت کنترل داعش کنترل یافتند.

درگیری‌ها پیرامون شهرک هجین و باغور شدت گرفته و نیروهای سوریه دموکراتیک شب یکشنبه توانستند بر آن کنترل یابند بدین ترتیب این نخستین شهرک است که از زمان اعلام آغاز عملیات "طوفان جزیره" گروه‌های تروریستی از آن بیرون رانده می‌شوند اما همچنان شهرک‌هایی از جمله هجین، شعفه و سوسه تحت کنترل داعش‌ هستند.

در حال حاضر عملیات با هماهنگی نیروهای عراقی در مرزها و نیروهای ائتلاف بین‌المللی به منظور ناکام ساختن هرگونه تلاش نفوذ یا فرار داعش به سمت عراق در حال انجام است.

نیروهای کرد سوریه اخیرا بر منطقه "باغوز تحتانی" واقع در نزدیکی مرزهای مشترک با عراق با هماهنگی نیروهای عراقی از طرف دیگر مرزها تسلط یافتند.

گروه تروریستی داعش دیگر بر هیچ شهری از سوریه کنترل ندارد اما هزاران تن از نیروهای این گروه تروریستی بدون اینکه پایگاهی داشته باشند در برخی شهرها و روستاهای این کشور حضور دارند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97023117220
  • خبرنگار : 71592