وزیر خارجه لبنان: رای دادن لبنانی‌های مقیم خارج در تاریخ کشور ثبت خواهد شد

وزیر خارجه لبنان با بیان اینکه بسیاری از حامیان گروه‌های مرتبط با حزب‌الله نمی‌توانند در روند رای‌گیری در خارج مشارکت فعال داشته باشند، رای دادن لبنانی‌های مقیم خارج را رویدادی خواند که در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان در گفت‌وگو با المیادین گفت، مشارکت لبنانی‌های خارج‌نشین در روند انتخابات این کشور به دور از امور فنی، یک موفقیت سیاسی است.

باسیل اعلام کرد، حامیان "جریان ملی آزاد" به دلیل ارتباط این جریان با حزب‌الله لبنان نمی‌توانند در برخی کشورها مشارکت فعال داشته باشند. بسیاری از حامیان حزب‌الله، امل و جریان ملی از مشارکت در انتخابات در برخی کشورها ترس دارند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر وزارت خارجه لبنان به دنبال بازپس‌گیری هویت خود و درخواست از لبنانی‌های خارج‌نشین برای بازگشت به کشورشان است. باید این اقدام در پیش گرفته شده و در آینده به بهترین شکل تکمیل شود.

وزیر خارجه لبنان در این گفت‌وگو گفت، رای دادن لبنانی‌های مقیم خارج رویدادی است که در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد، موفقیت رای دادن آنها تنها از آن وزارت خارجه لبنان نیست بلکه برای همه لبنانی‌هاست.

باسیل با اشاره به عوامل بسیاری که در کاهش میزان رای نقش داشتند از جمله تردید نسبت به امکان برگزاری رای‌گیری در خارج، تاکید کرد، اقدامات فنی انجام شده وقوع هرگونه تقلب در انتخابات خارج را به صفر می‌رساند.

وی به مساله اسکان آوارگان سوری در لبنان پرداخت و گفت، گروه‌های سیاسی سهل‌انگار، هم‌دست و ساکت درباره این مساله وجود دارند. توطئه بین‌المللی درباره پرونده اسکان سوری‌ها در لبنان وجود دارد.

در این راستا باسیل رویکرد کنفرانس بروکسل درباره آوارگان سوری در لبنان را رد کرد و گفت، سیاست خارجه لبنان امروز نفوذ به سیاست محورها در منطقه را نمی‌پذیرد و به دنبال برقراری روابط حسنه با همه کشورهایی است که به لبنان دست‌درازی نمی‌کنند.

باسیل با بیان اینکه با کشورهای منطقه‌ای هنگامی که به حاکمیت لبنان و نخست وزیرش آسیب رساندند، مقابله کردیم، تاکید کرد، سیاست خارجه لبنان وابسته کشورها نیست.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97021005836
  • خبرنگار : 71592