خروج کارکنان سفارت آمریکا از نیکاراگوئه در پی موج اعتراض‌ها در این کشور

در پی کشته شدن دست کم ۲۴ نفر در اعتراضات خشونت آمیز اخیر در نیکاراگوئه، وزارت خارجه آمریکا برخی از کارکنان سفارتش در نیکاراگوئه و خانواده‌های آنها را از این کشور خارج کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، همچنین وزارت خارجه آمریکا سطح هشدار خود را درباره نیکاراگوئه در بالاترین سطح قرار داد و به هموطنان خود در مورد سفر و حضور در این کشور هشدار داد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، سفارت آمریکا در مناگوآ دیگر خدمات کنسولی ارائه نخواهد کرد مگر برای موارد اضطراری و یا از طریق تماس تلفنی قادر به پاسخگویی خواهد بود.

این دور اعتراضات چند روز پیش و بعد از آن آغاز شد که دولت دنیل اورتگا، رئیس‌جمهور نیکاراگوئه که از سوی منتقدانش به تلاش برای ایجاد یک دیکتاتوری خانوادگی متهم شده طرحی مناقشه برانگیز را برای اصلاح نظام رفاهی این کشور کلید زد.

سرکوب گری‌های پلیس علیه معترضان و ایجاد محدودیت‌های شدید برای برخی رسانه‌ها به انتقادهای گسترده علیه اورتگا دامن زده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در این باره اعلام کرد، تظاهرات و تجمع‌های سیاسی به طور روزمره در نیکاراگوئه روی می‌دهد که روند آن قابل پیش‌بینی نیست. برخی از این تظاهرات‌ها به کشته و زخمی شدن افراد منجر شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97020402364
  • خبرنگار : 71089