دیدار کیم جونگ اون با یک مقام ارشد چینی با هدف تحکیم روابط

رسانه دولتی کره‌شمالی امروز (یکشنبه) گزارش داد، رهبر کره‌شمالی شخصا از یک مقام چینی عالی‌رتبه در پیونگ‌یانگ استقبال کرده و خواستار ایجاد مناسباتی مستحکم‌تر با پکن شده است. در واقع، این دو متحد دیرینه برای بهبود روابط پرتنش خودشان تلاش می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی با سونگ تائو، رئیس اداره بین‌الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین دیدار کرد. تائو رهبری یک گروه هنری را بر عهده داشت که برای شرکت در فستیوالی بهاره به پایتخت کره‌شمالی رفت.    

ورود این هیئت چند هفته پس از سفر کم سابقه کیم جونگ اون به پکن و دیدار با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین صورت می‌گیرد و نشانه‌ای از تلاش این رهبران برای تحکیم ائتلافی کلیدی در آستانه یک دوره دیپلماسی پر اهمیت است. انتظار می‌رود کیم ماه جاری میلادی با مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و در هفته‌های آتی آن با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار داشته باشد.   

کی‌سی‌ان‌ای، خبرگزاری دولتی کره‌شمالی گزارش داد، کیم جونگ اون از سونگ تائه و هیئت همراه او در نشستی در روز شنبه استقبال کرد و سونگ "سلام گرم" شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین را اعلام کرد.

براساس این گزارش، آنها به تبادل دیدگاه‌های عمیق درباره مسائل مهم مرتبط با دغدغه‌های مشترک و شرایط جامعه بین‌الملل پرداختند.

کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد: رهبر معظم اعلام کرد با نگاهی مثبت دوستی دیرینه چین با جمهوری دموکراتیک خلق کره را وارد مرحله جدیدی از توسعه که لازمه عصر جدید است، خواهد کرد.

پکن تنها متحد اصلی کره‌شمالی است که تاریخ آن به جنگ کره در ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ باز می‌گردد اما این مناسبات پس از آنکه چین از تحریم‌های سازمان ملل متحد برای مجازات پیونگ‌یانگ بر سر برنامه‌ تسلیحات هسته‌ای آن حمایت کرد، رو به وخامت گذاشت.

در این گزارش به نقل از رهبر کره‌شمالی تاکید شد، تبادلات و همکاری بیشتری در سطوح بالا میان پکن و پیونگ‌یانگ رخ خواهد داد. نماینده چین هم در مقابل خواستار همکاری جدیدی برای ارتقای توسعه باثبات در روابط چین و کره‌شمالی شد. کیم جونگ اون همچنین در ضیافت شام میزبان هیئت چینی بود.

انتهای پیام  

  • یکشنبه/ ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97012608698
  • خبرنگار : 71402

برچسب‌ها