احمدوند: برگشتم تا فکر نکنند منتظر سقوط تیم ملی هستم/ با هیچ تنیس‌بازی خصومت ندارم

سرمربی تیم ملی تنیس گفت: دوباره به تیم ملی برگشتم تا فکر نکنند منتظر سقوط تیم به دسته سه آسیا بودم و هر کسی جز رییس فدراسیون با من صحبت می کرد این مسئولیت را نمی‌پذیرفتم.

سعید احمدوند در گفتگو با ایسنا درباره بازگشت مجدد به تیم ملی تنیس بیان کرد: من آن زمان از تیم ملی رفتم چون خسته بودم و هر مسئله کوچکی ناراحتم می کرد. اعتقادم بر این است یک مربی زمانی باید کاری را قبول کند که بتواند آن را انجام دهد. در عمل این را هم نشان دادم  و زمانی که احساس کردم نمی توانم کاری انجام دادم از سمت سرمربیگری تیم ملی استعفا دادم. البته این کار برایم سخت بود چون با تیم ملی بزرگ شده ام.

او ادامه داد: بعد از نتایج ایران در دیویس کاپ، با من صحبت شد. البته در این مقطع زمانی  هر کسی جز خود آقای شایسته رییس فدراسیون با من صحبت می کرد، قبول نمی کردم چون شرایط خوبی نیست. بازی  با چین تایپه به میزبانی آنها، داخل سالن و در زمین هارد کورت برگزار می شود و بازی خیلی سختی است. رییس فدراسیون با من صحبت کرد که تیم ملی را جمع  و جور و تمرینات را شروع کنم. هر اتفاقی هم بیفتد مسئله ای نیست.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط حساس تیم ملی در گروه دو آسیا با قبول این مسئولیت ریسک نکرده است، تاکید کرد: من این مسئولیت را قبول کردم تا فکر نکنند منتظرم تیم به گروه سه آسیا سقوط کند و بگویند احمدوند مربی خوبی بوده و  زمانی که بود تیم نتایج خوبی گرفت.  امیدوارم  بتوانم کار خوبی برای تنیس ایران انجام دهم و نسل خوبی وارد شود و چیزهایی که از تنیس ایران رفته دوباره برگردد. همچنین به جای  مسخره کردن حریفان، تمرین کنیم تا بالا برویم. این فرهنگ باید عوض شود که اگر بازیکن معمولی را شکست می دهیم طوری رفتار کنیم که انگار قهرمان جهان را شکست داده ایم.  این فرهنگ باید عوض شود و خیلی دلم می خواهد این کارا را انجام دهم و برای همین برگشتم.

 احمدوند در در پاسخ به این پرسش که برنامه اش برای انتخاب بازیکنان در دیدار برابر چین تایپه چیست، تصریح کرد: تیمی را می برم که بتواند برنده بازی باشد و ایده آل من استفاده از بازیکنان قد بلند است. از طرفی چون بازی در زمین هارد کورت است  نحوه بازی برخی بازیکنان  به این زمین نمی خوردبنابراین  باید از کسانی استفاده کنیم که بازی آنها متناسب با زمین باشد.  قطعا از امیروالا معدچی و شاهین خالدان استفاده خواهم کرد.

 او ادامه داد: خصومتی با هیچ بازیکنی ندارم و هدفم همیشه این بوده که به تنیس خدمت کنم. هرکسی متناسب با شرایط، بهتر  و آماده‌تر باشد در تیم ملی بازی می‌کند و سن هم برایم مهم نیست.  البته در مورد انسجام  تیمی و احترامی که باید بین کادرفنی و بازیکنان باشد سخت گیرتر خواهم بود. می‌خواهم تیم یکدلی داشته باشیم و تیمی خواهم ساخت که متکی به یک نفر نباشد.

او در مورد داشتن دیدارهای تدارکاتی پیش از بازی برابر چین تایپه گفت: احتمال زیاد هفته آینده به ترکیه می رویم و دو هفته در مسابقات فیوچرز شرکت می‌کنیم. پس از آن هم شش روز اردو خواهیم داشت و در زمین هارد کورت داخل سالن ترکیه که مشابه زمین چین تایپه هست، تمرین می کنیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۳:۱۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96121307202
  • خبرنگار : 71468