تلاش مضاعف برلوسکنی یک هفته قبل از انتخابات سراسری ایتالیا

همزمان با بروز اعتراضات خشونت‌آمیز در آستانه انتخابات ایتالیا، سیاستمدارن راستگرا و حامیانشان تحت پشتیبانی نخست‌وزیر سابق این کشور خواستار برگزاری یک راهپیمایی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اکسپرس، تنها شش روز تا انتخابات پارلمانی ۴ مارس ایتالیا زمان باقی مانده و مساله مهاجرت گسترده و اقتصاد بحران‌زده این کشور به اصلی‌ترین موضوعات بحث‌های داغ تبدیل شده است و بسیاری از رای‌دهندگان بر سر این مسائل اختلاف‌برانگیز به سمت راستگرایان متمایل شدند.

ایتالیا پس از ماه‌ها آشوب سیاسی به سمت برگزاری انتخابات پیش می‌رود و همزمان سیاستمداران جناح راستگرا و حامیانشان که مورد حمایت سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا قرار دارند، خواستار برگزاری یک راهپیمایی شدند. برلوسکنی از حزب فورزا ایتالیا که با ائتلاف راست میانه خود در نظرسنجی‌ها پیشتاز است، می‌گوید در یک اعتراضات گسترده شرکت خواهد کرد.

این غول رسانه‌ای و نخست‌وزیر سابق می‌گوید: اگر راست‌میانه به میدان بیاید دلیلی برای عدم حضور ندارم. اینکه تاکنون حضوری در آنها نداشتم به این علت بود که حس می‌کردم می‌توانم بهتر از زمانم استفاده کنم و با رادیو، تلویزیون یا روزنامه‌ها مصاحبه کنم. گمان می‌کنم دیدار با حامیانمان در یک میدان چندان سودآور نباشد. اگر برای اول مارس دعوت شوم، منصفانه و مثمر ثمر است که حامیانمان چهره ائتلاف را ببینند.

از زمان استعفای ماتئو رنتزی از مقام نخست‌وزیری ایتالیا در دسامبر ۲۰۱۶ که پس از شکست در رفراندوم اصلاحات قضایی صورت گرفت، این کشور دستخوش ناآرامی سیاسی شده است. رای‌دهندگان یکشنبه چهارم دسامبر ۶۳۰ عضو پارلمان و ۳۱۵ عضو سنای ایتالیا را انتخاب می‌کنند.

معترضان در سراسر ایتالیا از طیف‌های سیاسی گوناگون تجمع‌ برگزار می‌کنند و یک گروه ضد فاشیست هم در میلان با پلیس درگیر شد. چشم‌انداز اسفناک اقتصادی و رشد نگرانی‌های مرتبط با سیل مهاجرتی موجب به وجود آمدن کمپین‌های تند و تیز شده و نگرانی درباره احیای احساسات نئو فاشیستی را احیا کرده است. یکی از مسائل اصلی برلوسکنی مقابله با مهاجرت است که او می‌گوید یک طرح بزرگ مارشال برای آفریقا و خاور دور دارد که در آنجا شش میلیارد تن در فقر زندگی می‌کنند.

در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷ سرجیو ماتارلا، رئیس‌جمهوری ایتالیا پس از دیدار با پائولو جنتیلونی، نخست‌وزیر فعلی ایتالیا پارلمان را منحل کرده و خواستار برگزاری انتخابات جدید در چهارم مارس شد. جنتیلونی تا زمان تشکیل کابینه جدید در مقامش باقی می‌ماند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96120703254
  • خبرنگار : 71402

برچسب‌ها