رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران تأکید کرد

مبانی سلامت معنوی و اسلامی باید جایگزین مبانی غربی شود

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: دین اسلام ظرفیت‌های بالنده‌ای در حوزه سلامت دارد از این رو باید مبانی سلامت معنوی و اسلامی، جایگزین مبانی غربی شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا مرندی امروز در پنجمین همایش ملی سلامت معنوی در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: ما بر آنیم در جامعه، سلامت معنوی مورد نظر اسلام را پیاده کنیم زیرا بر این باوریم که سلامت معنوی غربی پاسخگوی تمامی نیازهای جامعه اسلامی نمی باشد.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران افزود: دین اسلام ظرفیت های بالنده ای در حوزه سلامت دارد از این رو باید مبانی سلامت معنوی و اسلامی جایگزین مبانی غربی شود.

وی خاطرنشان کرد: در کشور باید به سلامت معنوی بیش از گذشته اهتمام شود تا بتوان خلاء های محتوایی حوزه سلامت معنوی را پر کرد تا جامعه از این دستاوردهای مهم استفاده کند.

مرندی اظهار داشت: وزارت بهداشت تلاش‌هایی در مسیر تحقق سلامت معنوی داشته است؛ جامعه پزشکی نیز بیش از گذشته باید به این امر مهم توجه داشته باشد.

وی بیان کرد: البته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارای ظرفیت‌های محدودی در این حوزه مهم است و ما امیدواریم حوزه های علمیه و روحانیون در تحقق سلامت معنوی ورود کرده و مشارکت داشته باشند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: سلامت معنوی در درمان بسیاری از مشکلات و شفای بیماری‌ها اثر گذار است و نمی توان آن را در زندگی بشری نادیده انگاشت.

وی تصریح کرد: در تبیین جایگاه سلامت معنوی در کشور بیش از صدها همایش و نشست تخصصی برگزار شده و از رهنمون‌های علما و ظرفیت های بالنده حوزه استفاده کرده‌ایم.

مرندی ادامه داد: باید بدانیم که امروزه در سطح جهانی مساله سلامت معنوی مورد قبول واقع شده هر چند محتوای مبنایی این سلامت توسط غرب نوشته شده است. بر این اساس باید در حوزه سلامت معنوی به ظرفیت های دینی توجه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه افراد متعهد و معتقد و دارای خلوص نیت بیشماری در کشور حضور دارند که در جهت تحقق سلامت معنوی گام برمی دارند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 96112615068
  • خبرنگار :