امیدواری چین به تقویت همکاری‌ با آمریکا در مساله کره شمالی

وزارت امور خارجه چین امروز (شنبه) اعلام کرد، یانگ جیه‌چی طی نشستی در واشنگتن، به دونالد ترامپ گفته، چین امیدوار است که آمریکا بتواند همکاری خود را با پکن بر سر مساله کره شمالی افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا بارها چین را برای تلاش بیشتر در مقابله با برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ تحت فشار قرار داده است.

چین می‌گوید که به اجرای کامل مصوبات سازمان ملل علیه کره شمالی پایبند است اما همه طرف‌ها باید تلاش بیشتری برای کاهش تنش‌ها انجام دهند و فرایند مذاکرات را از سر بگیرند.

وزارت امور خارجه چین اظهار کرد، در نشست برگزار شده در کاخ سفید با حضور یانگ جیه‌چی، مشاور ارشد دولت چین در سیاست خارجی به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا گفت که امیدوار است دو کشور بتوانند همکاری خود را در مساله هسته‌ای شبه‌جزیره کره تقویت کنند.

این بیانیه جزییات بیشتری از گفت‌وگوی این دو مقام در خصوص مساله کره شمالی ارائه نمی‌دهد.

چین گفته که امیدوار است گرمی روابط کره شمالی و جنوبی بر سر بازی‌های المپیک زمستانی بتواند مذاکرات متداول میان این دو کشور و حتی گفت‌وگوی پیونگ‌یانگ و واشنگتن را در پی داشته باشد.

دیدار یانگ جیه چی از واشنگتن در میانه تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا، اختلافات ادامه‌دار بر سر دریای چین جنوبی و تایوان که چین ادعای مالکیت آن را دارد و واشنگتن تسلیحات آن را تامین می‌کند، صورت گرفت.

یانگ جیه چی اظهار کرد: هر دو کشور باید اختلافات و مسائل حساس را به طور متناسب، مدیریت و کنترل کنند.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه چین، مشاور ارشد دولت چین در سیاست خارجی همچنین با هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ نیز دیدار کرد و به تقویت روابط دوجانبه و همکاری در مسائل بین‌المللی متعهد شد.

یانگ جیه چی یکی از کانال‌های اصلی چین برای مذاکره با دولت ترامپ است و تجربه زیادی در تعامل با آمریکا دارد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96112112159
  • خبرنگار : 71593