مدیرعامل عنوان کرد:

خودکفایی در تولید برج و مخزن در گرو دستیابی آذراب به ظرفیت 70 درصدی

مدیرعامل شرکت آذراب گفت: ظرفیت تولید در شرکت آذراب چهار هزار تن است ولی در بهترین شرایط تنها هزار و ٧٠٠ تن تولید انجام گرفته است، در صورتی که اگر به ٧٠ درصد تولید در شرکت برسیم نیازی به واردات هیچگونه برج و مخزنی به کشور وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، شیخ زاده در بازدید استاندار مرکزی از این شرکت با اشاره به مسدود بودن حساب های شرکت اظهار کرد: در صورت تزریق منابع مالی، بخشی از آن به سرعت صرف پرداخت معوقات و سنوات می شود.

وی با بیان اینکه اخذ و انجام ١١ میلیارد دلار پروژه در کشور توسط این شرکت در گرو انجام ٢٠٠ میلیون دلار پروژه ای است که در حال حاضر برعهده این شرکت است و باید انجام شود، افزود: آذراب توان انجام کلیه پروژه های بزرگ کشور را داراست و با حمایت می‌تواند موانع را پشت سر بگذارد.

وی افزود: خوشبختانه این حمایت در مجموع مدیریتی استان مشهود است و تاکنون دستگاه های مرتبط همچون گمرک حمایت‌گر بوده‌اند و بانک های استان نیز در امر صدور ضمانتنامه تلاش داشته اند ولی لازم است برای بازگشت شرکت به چرخه تولید دستگاه اجرایی همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات کنونی فرااستانی است و باید برای رفع آن در سطح کلان وارد شد، خواستار بخشودگی جرائم بیمه ای شرکت شد و گفت: با وجود تلاش های سه ماهه هنوز در این راستا به نتیجه مورد نظر نرسیده ایم و لازم است تمهیداتی در این راستا با کمک سازمان تامین اجتماعی اندیشیده شود.

مدیرعامل آذرآب تصریح کرد: بانک های خارج از استان یکی از چالش های شرکت است که باید همکاری بیشتری با آذراب داشته باشند. بدهی سررسید شده مانعی در مسیر دریافت ضمانتنامه برای شرکت شده است و باید سازوکاری جهت لحاظ نشدن معوقات و بدهی ها در صدور ضمانتنامه تعریف شود.

وی گفت: شرکت ماهانه سه میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان پرداختی مستمری دارد که برای ٩٥٠ میلیون تومان آن امکان پرداخت دارد. از سویی موضوع بازنشستگی نیروها به بحرانی برای شرکت بدل شده است به طوری که سال آینده ٣٤٠ نفر از کارکنان در آستانه بازنشستگی هستند و این امر خود چالش های بیشتری را برای شرکت به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در این نشست عضو شورای کار شرکت آذرآب با تاکید بر اینکه شرکت هنوز از بحران خارج نشده است و نیازمند حمایت های دولتی هستیم، گفت: نوع مدیریت کنونی شرکت روند تسهیل و تسریع رفع موانع شرکت را دنبال می کند.

پورصفایی بیان کرد: طی تصمیمات گذشته توافقاتی مبنی بر افزایش حقوق پرسنل گرفته شده، اما تاکنون اجرایی نشده است و لازم است تدبیری در این راستا اتخاذ شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۷ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 96102714677
  • خبرنگار :

برچسب‌ها