واشنگتن: درباره مذاکرات تجاری با کره‌ جنوبی اقدامات زیادی باید انجام شود

نماینده تجاری آمریکا پس از مذاکره با مقامات تجاری کره‌ جنوبی در واشنگتن تاکید کرد برای دستیابی به توافقی درخصوص یک قرارداد تجاری اصلاح شده میان دو کشور باید اقدامات زیادی انجام شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رابرت لایتزر، نماینده تجاری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: برای دستیابی به توافقی که به نفع منافع اقتصادی مردم آمریکا باشد، اقدامات زیادی باید انجام دهیم.

وی افزود: هدف ما کاملا مشخص است. ما باید به تجارت عادلانه و دوجانبه میان آمریکا و کره‌ جنوبی دست یابیم. ما با بالاترین سرعت ممکن برای دستیابی به این هدف تلاش خواهیم کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هر دو طرف توافق کردند تا این روند را دنبال کرده و درخصوص تعیین زمان نشست بعدی در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن مذاکره کنند.

مقامات تجاری آمریکا و کره جنوبی روز جمعه نخستین نشست خود را با هدف مذاکره درباره اصلاح توافق تجاری میان این دو کشور برگزار کردند.

مایکل بیمن، معاون نماینده تجاری آمریکا و میونگ-هی هو، از مقامات ارشد وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی در واشنگتن با هم دیدار کرده و اولویت‌های اصلی خود را برای اصلاح قرارداد تجاری 2012 آمریکا- کره جنوبی مطرح کردند.

در جریان این نشست آمریکا برای دسترسی بهتر به بازار خودرو و همچنین راه‌هایی برای کاهش کسری تجاری با کره تلاش کرد و کره جنوبی نیز به دنبال حل مسائل دیرینه در خصوص قوانین مناقشه‌آمیز سرمایه‌گذاری دولتی و همچنین راه‌حل‌های تجاری بود.

در سپتامبر سال 2017 میلادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این توافق تجاری با کره جنوبی را یک توافق‌نامه بد توصیف کرد. اگرچه ترامپ تهدید کرد که از این توافق کناره‌گیری می‌کند اما لایتیزر تاکید کرد که برای اصلاح این توافق تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ دی ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96101607979
  • خبرنگار : 71477

برچسب‌ها