رییس سازمان اورژانس مطرح کرد

ضرورت تقویت اورژانس پیش بیمارستانی در موازات اورژانس بیمارستانی

رییس سازمان اورژانس کشور در دوازدهمین کنگره سالانه طب اورژانس گفت: به موازات تقویت اورژانس بیمارستانی باید اورژانس پیش بیمارستانی نیز تقویت شود و تحقیق و پژوهش به منظور کاهش مشکلات در اورژانس پیش بیمارستانی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر پیر حسین کولیوند در دوازدهمین کنگره سالانه طب اورژانس با تاکید بر اینکه نقش و جایگاه فوریت‌های پزشکی و طب اورژانس در بحران‌ها بیشتر مشخص می‌شود، گفت: در زمان بحران و مواقعی که ذهن‌ها از حالت عادی خارج می‌شود همه نگاه‌ها به دست پرتوان اورژانس است.

رییس سازمان اورژانس کشور ضمن اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه و اقدامات موثر و به موقع اورژانس در این زمان، افزود: کار کردن در بخش سلامت بسیار پیچیده و سخت است، اما نتیجه اقدامات در حوزه سلامت را در میزان رضایتمندی مردم می‌توان مشاهده کرد.

کولیوند افزود: بلافاصله بعد از وقوع زمین لرزه در کرمانشاه هماهنگی‌های لازم با فرماندهی ارتش، سپاه و پدافند غیر عامل صورت گرفت و اقدامات گروهی انجام شد؛ چرا که در این مواقع از طریق فعالیت‌های گروهی و دسته جمعی سرعت کار بالاتر می‌رود.

وی با اشاره به دپوی خون، فرآورده‌های خونی و دارو و تجهیزات پزشکی از زمان راهپیمایی اربعین حسینی، افزود: به همین دلیل ما در این زلزله با هیچ گونه کمبودی در این موارد مواجه نبودیم و تیم های واکنش سریع ما به همراه پزشکان و آمبولانس ها به سرپل ذهاب رفتند.

رییس سازمان اورژانس کشور با بیان این که در کمتر از ۲۰ ساعت از زمان وقوع زلزله کرمانشاه، ۷ هزارو ۳۵۰ مصدوم به کرمانشاه انتقال یافتند، افزود: از این تعداد حدود ۴۴۰ مصدوم با اورژانس هوایی به بیمارستان‌های تهران و البرز و ۱۲۵ مصدوم به همدان اعزام شدند.

کولیوند گفت: در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت، هزار و ۴۵۰ عمل جراحی در کرمانشاه صورت گرفت و همان روز اول شش بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله‌زده راه‌اندازی شد که پزشکان ازجمله پزشکان طب اورژانس در این بیمارستان ها آماده ارائه خدمات درمانی به مصدومین بودند و در کمتر از ۲۴ ساعت پایداری کامل بهداشتی و درمانی در این مناطق اعلام شد و توانستیم کمبودها را توسط اورژانس پوشش دهیم.

وی با اشاره به انجام جراحی‌های موفق برای مصدومین قطع عضو در کرمانشاه، افزود: انتقال درست و به موقع مصدومان این حادثه توسط اورژانس منجر به انجام جراحی‌های موفق در مصدومین شد.

رییس اورژانس کشور با اشاره به استقرار بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله‌زده، گفت: از روز بعد از وقوع زلزله، روزانه ۵ هزار بیمار و مصدوم به بیماراستان صحرایی مراجعه کردند که در این جا نقش اورژانس مشخص‌تر بود.

بنابر اعلام وب‌دا، کولیوند افزود: همچنین کادر درمانی مورد نیاز به ۱۹۰۰ روستا توسط آمبولانس ها اعزام شدند تا اقدامات درمانی صورت گیرد و تا امروز هیچ گونه بیماری واگیر در مناطق زلزله زده مشاهده نشد.

وی با اشاره به ورود معاونت اجتماعی در زلزله اخیر کرمانشاه، گفت: ساماندهی، انتقال و ارائه خدمات ویژه به مصدومین بهبود یافته به شهرهای خودشان توسط معاونت اجتماعی صورت گرفت.

رییس اورژانس کشور تاکید کرد: به موازات تقویت اورژانس بیمارستانی باید اورژانس پیش بیمارستانی تقویت شود و تحقیق و پژوهش به منظور کاهش مشکلات در اورژانس پیش بیمارستانی صورت گیرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ دی ۱۳۹۶ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 96100904824
  • خبرنگار :