معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور خبر داد؛

ایجاد مراکز مشاوره خانواده در اماکن مقدس و زیارتی ایران و عراق

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده، در همه اماکن زیارتی و مقدس در ایران و عراق، مرکز مشاوره خانواده راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، احمد شرفخانی در حاشیه بازدید جمعی از نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در امامزاده آقاعلی عباس (ع) بادرود شهرستان نطنز، اظهار کرد: پنجمین نشست نمایندگان اعتاب جهان اسلام در تهران برگزار شد و تصمیم‌های بسیار خوبی در رابطه با تبادل تجربیات و توسعه اماکن متبرکه گرفته شد که ایجاد مراکز مشاوره در امامزداگان و اماکن مقدس یکی از آنها بود.

وی افزود: در این اجلاس مقرر شد تا در تمام اماکن مقدس و زیارتی در کشورهای ایران و عراق یک مرکز مشاوره برای خانواده ایجاد شود تا آستان‌های مقدس در بحث تحکیم خانواده سهیم باشند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور گفت: ارائه برنامههای مهارتهای زندگی و آموزش آن در دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت، یکی از برنامههایی است که در آستان مقدس ائمه و امامزادگان برگزار میشود.

وی تصریح کرد: علاوه بر موارد یاد شده، بحثهای فرهنگی، عمرانی، مدیریت، تکریم زائر، مباحث حقوقی زائر، تسهیل امور زائران و توسعه امر زیارت به بحث گذاشته شد که به زودی اجرایی میشود.

شرفخانی پیرامون پیوند شهرهای میزبان آستانهای مقدس امامان و امامزادگان در شهرهای عراق و ایران، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در آستانهای مقدس کشور و آستان مقدس امامزادگان آقاعلی عباس و سید محمد (ع) یک ارتباط بین شهر بادرود و شهری دیگر از کشور عراق که میزبان امامزاده است، برقرار شود.

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۸ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96100804090
  • خبرنگار :

برچسب‌ها