محمدرضا منصوری در گفتوگو با ایسنا، افزود: علی رغم مانع تراشی و سنگاندازیهایی که مافیای خودرو برای ممانعت از سرمایهگذاری رنوی فرانسه در ساوه بعمل آورده بود، ولی تلاشهای انجام شده موجب شد تا سرمایه گذاری این شرکت خودروساز در ساوه قوت بگیرد.
وی گفت: تنظیم نامه ای با امضای ۱۰۰ نماینده مجلس در حمایت از سرمایهگذاری رنو در ساوه، تغییر مدیرعامل خودروسازی سایپا و دیداری که صبح امروز با مقام عالی وزارت صنایع و معادن صورت گرفت و قول مساعدی که وزیر صنایع در حمایت از سرمایهگذاری رنو در ساوه داد روزنه امیدی را جهت آغاز فعالیت این شرکت خودروساز در ساوه ایجاد کرده است.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، سرمایهگذاری شرکت خودروسازی رنوی فرانسه در ساوه را پس از سرمایه گذاری توتال فرانسه به عنوان مهمترین پروژه سرمایه گذاری خارجی بیان کرد و گفت: ایجاد بیش از ۶ هزار نفر اشتغال در ساوه متاثر از سرمایهگذاری رنوی فرانسه در این شهرستان موجب افزایش چشمگیر درآمدهای استان مرکزی شده و میزان سرمایهگذاری آن برابر بودجه یک ساله استان است.
وی با بیان اینکه دست های پشت پرده ای در تلاش برای لغو این قرارداد خارجی بودند، گفت: مافیای خودرو برای حفظ منافع شخصی خود اقدام به سنگاندازی میکند ولی ما تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم با حمایت مردم بکار خواهیم بست و اجازه نخواهیم داد کاری از پیش ببرند.
منصوری تصریح کرد: در حال حاضر شرکت خودروسازی که در ساوه فعالیت می کند بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد در حالیکه میزان سرمایه فعلی این شرکت به ۴۵۰ میلیارد تومان هم نمیرسد و اگر این روند ادامه داشته باشد این شرکت خودروسازی به سرنوشت شرکتهایی نظیر هپکو و آذراب اراک دچار خواهد شد.
وی ادامه داد: این شرکت خودروسازی با این میزان بدهی حاضر نیست کارخانه خود را در اختیار سرمایه گذاری خارجی قرار دهد تا با درآمدزایی سالانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومانی، علاوه بر پرداخت بدهیهای خود، به یک شرکت توانمند در صنعت خودرو تبدیل شود.
انتهای پیام